YMD224 Dijital Tasarım Stüdyosuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni MedyaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD224
Ders İsmi: Dijital Tasarım Stüdyosu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijitalleşme ve tasarım olgularının kavranması ve gelişim sürecinin anlaşılması, sinema tarihi hakkında temel bilgi sahibi olunması ve dijital sinemacılık tekniğinin öğrenilmesi ve Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları kullanılarak konuya ilişkin sayfa, poster, kapak tasarımlarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Tasarımın özelliklerinin öğrenilmesi, dijital sinema hakkında genel bilgilendirme, sinemada efekt kullanımı ve konuya ilişkin tasarım uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım olgusunun kavranması, tasarımın temel özelliklerinin kavranması, dijital tasarım ve dijital sinema konularının kavranması ve bu bağlamda dijital görüntü düzenlemesi ve efektler hakkında bilgi sahibi olunması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları kullanılarak dijital tasarımların ortaya konması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yaratıcılık, tasarım ve dijitalleşmenin temellerinin kavranması. Görsel iletişim becerisi kazanımı.
Öğrenme Yetkinliği
1) Dijital sanat hakkında bilgi sahibi olunması, dijital sinemacılık ile ilgili temel bilgi edinimi ve tasarım programlarının etkin kullanımı.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yaratıcı tasarım yapabilme, tasarım kurallarının öğrenilmesi ve dijital sinemacılık ile ilgili genel bilgi sahibi olunması.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Temel tasarım ilkelerinin öğrenilmesi ve dijital tasarım yapabilme becerisi kazanımı.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital sinemaya giriş ve sinema tarihi ile ilgili genel bilgilendirme.
2) Renk ve sesin sinemada ilk kullanımları. Örnek film gösterimleri.
3) Animasyon sineması hakkında genel bilgilendirme. Konu ile ilgili örnek film gösterimi.
4) Photoshop ile görüntü düzenleme.
5) Film Afiş Tasarımı.
6) Sinemada ilk efekt kullanımı ve görsel, dijital, özel efekt kavramlarının açıklanması.
7) Photoshop Text Efekt uygulaması.
8) Photoshop Banner tasarımı.
9) Dijital sinema kuramsal ve teknik temel özelliklerin açıklanması.
10) Dijital Efektler ve CGI (Computer Generated Imagery)
11) Teknolojik haber sayfası tasarımı.
12) Türkiye’de ve Dünyada dijital devrim sürecinde güncel gelişmeler.
13) Sinemada Yapay İnsan, Android ve Siborglar.
14) Dijital Sinema genel tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dijital Çağın Sanatı, Akbank Yayınları, Bruce Wands.
Sinema Tasarım, Boyut yayınları, Önder Şenyapılı.
Diğer Kaynaklar: Adobe Photoshop CC, Adobe Illustrator CC

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. 4
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması. 5
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. 4
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi. 4
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Proje 16 84
Ödevler 2 10
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 145