SPOR500 Seminerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor Yönetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yönetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR500
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EDİN GÜÇLÜ SÖZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin bilişim alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilmesi ve problemin çözümüne yönelik seminer niteliğinde çalışma yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenci danışmanın önderliğinde; seçip hazırladığı semineri dönem sonunda bitirme projesi halinde sunar. Seminer konusu önerileri; seminer konusu seçimi; seminer süreçlerini ve zaman yönetiminin hazırlanması; proje yazımına geçiş; seminer hazırlama; seminer sunumu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Spor alanındaki problemlerin çözümüne yönelik yüksek lisans semineri niteliğinde çalışmalar yapma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Spor alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Araştırmanın Temelleri. Bilgi, Bilim ve Bilimsel Yöntem.
2) Araştırma Konusunu (Problemi) Tanımlama, Amaç, Literatür (Alanyazın) Taraması, Amaç, Yöntem (Model ve Metot Belirleme), Önem, Sınırlılıklar, Tanımlar, Aşırmacılık Kavramı.
3) Araştırma Konusu ve Problemine Karar Verme, Çalışmaya Fiilen Başlama.
4) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
5) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
6) Öğrencilerin Seminer Çalışmasında Yaptıkları Literatür (AlanYazın) Taraması Çalışmalarının Değerlendirme
7) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
8) Öğrenci Seminer Hazırlığının Ara Değerlendirmesi
9) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
10) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
11) Geliştirilen Modelin Ara Değerlendirmesi
12) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
13) Öğrencilerin Bireysel Seminer Hazırlığı
15) Seminer Sunumu - Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Project Management, Joseph Heagney, USA, 2012
Diğer Kaynaklar: The Project Management Book, Richard Newton,Financial Times,2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 12 2 24
Uygulama 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 1 40 40
Ara Juri 1 3 3
Rapor Teslimi 1 20 20
Juri 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 197