SPOR502 Kadın ve Sporİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor Yönetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yönetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR502
Ders İsmi: Kadın ve Spor
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LALE ORTA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. LALE ORTA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kadın ve spor kavramını çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Diğer bilimlerle ilişkisini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek göstermek. Kadın ve sporun günümüz dünyasındaki yeri.
Dersin İçeriği: Kadın ve spor olgusunun temel kavramları kullanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kadın sporcuların gelişmesinde sosyokültürel etkenlerin önemi ve kadınların spora yönlendirilmesinde ailenin rolü.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kadın ve sporun önemini anlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kadın ve sporda psikolojinin önemini bilme ve buna göre antrenman planı uygulayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kadın ve spora giriş.
2) Kadın ve sporun dünyadaki gelişimi.
3) Kadın ve sporun Türkiye'deki gelişimi.
4) Kadın ve spor üzerine bilimsel araştırmaların incelenmesi.
5) Kadın ve spor üzerine bilimsel araştırmaların incelenmesi.
6) Kadın ve spor üzerine bilimsel araştırmaların incelenmesi.
7) Vize
8) Kadın sporcuların gelişmesinde sosyokültürel etkenlerin önemi ve bayanların spora yönlendirilmesinde ailenin rolü.
9) Toplumsal açıdan kadın sporcular ve engelleri.
10) Kadınların fizyolojik özelliklerinin incelenmesi
11) Kadınlarda fiziksel uygunluk ve motorik özellikler.
12) Tartışma
13) Tartışma
14) Genel değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA.
Diğer Kaynaklar: • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 41