Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR206 | ||||||||
Ders İsmi: | Elektroterapi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Elektroterapinin termal prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Termal mekanizmalar, elektroterapideki fizyolojik yanıtlar tartışılacak ve yüksek frekanslı akımların temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Termal ve non-termal etkiler | |
2) | Yüksek frekanslı akımların elde edilişi | |
3) | Yüksek Frekanslı Akımların Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
4) | Kısa Dalga Diaterminin Özellikleri | |
5) | Kısa Dalga Diaterminin Uygulama Yöntemleri | |
6) | Kesikli Kısa Dalga Diaterminin Özellikleri | |
7) | Ara sınav | |
8) | Mikro Dalga Diaterminin Özellikleri Ve Uygulama Yöntemleri | |
9) | Ultrasonun Dalga Özellikleri | |
10) | Ultrason Uygulama Teknikleri | |
11) | Magnetoterapi | |
12) | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT) | |
13) | Biyofeedback | |
14) | Çevresel elektro kirlenme | |
15) | Final sınavına hazırlık | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Nihal Şimşek, Nuray Kırdı, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük editors. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Hipokrat; 2016 |
Diğer Kaynaklar: | John Low, Ann Reed "Electrotherapy explained : principles and practice" Oxford, 2004. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 33 |
Ödevler | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 |