SPOR508 Sporda Pazarlama İletişimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor Yönetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yönetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR508
Ders İsmi: Sporda Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SEMA TUĞÇE DİKİCİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEMA TUĞÇE DİKİCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlama iletişimi bilimini çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Diğer bilimlerle ilişkisini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek göstermek. Spor pazarlamasının günümüz Dünya’sındaki yeri.

Dersin İçeriği: • Pazarlama iletişimi biliminin temel kavramları kullanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Pazarlama iletişiminin spor ile ilgili işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Pazarlama iletişimi biliminin temel kavramları kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Pazarlama iletişimi biliminin gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
2) Pazarlamanın diğer bilimlerle ilişkisi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
3) Pazarlama ilgili bilim dalları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
4) Pazarlama felsefesi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
5) Sporda pazarlama yönetimi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
6) Pazarlamanın psikolojisi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
7) Sporda pazarlama türleri Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
8) Spor Pazarlamasında Örgütsel davranış Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
9) ARASINAV
10) Kamu kuruluşlarında spor pazarlaması Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
11) Spor pazarlamasında öğrenen organizasyonlar Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
12) Pazarlamada İnsan Kaynakları Yönetimi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
13) Sporda Pazarlama Modelleri Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
14) Konuların Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA.
• Greenwell C, Danzey V, Shonk D. (2013) Managing Sport Events 1th. Edition, Human Kinetics, USA.
Diğer Kaynaklar: • Bernard J., M., Stephen H., W., Sutton A. (2014). Sport Marketing. 4th . Edition Human Kinetics, USA.
• Greenwell C, Danzey V, Shonk D. (2013) Managing Sport Events 1th. Edition, Human Kinetics, USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 42