FTR209 Fonksiyonel Nöroanatomiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR209
Ders İsmi: Fonksiyonel Nöroanatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK
Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin özelliklerinin ve fonksiyonlarının kavranmasını sağlamak, bu nöroanatomik yapıların işlev bozukluklarının sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 1. Hafta Periferik sinir sisteminin temel özellikleri ve pleksusların fonksiyonu
2. Hafta Periferik sinir sisteminin fonksiyonları ve patolojilerinde görülen klinik bulgu ve belirtiler
3. Hafta Medulla spinalis fonksiyonları ve patolojileri
4. Hafta Beyin zarları, beyin-omurilik sıvısı dolaşımı ve patolojiler,
5. Hafta Beyin arter ve venlerinin anatomik özellikleri
6. Hafta Serebrumun fonksiyonel sahaları, fonksiyonları ve patolojileri
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Beyin arter ve ven patolojileri ve klinik özellikleri
9. Hafta Diensefalonu oluşturan yapıların fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri
10. Hafta Limbik sistem ve patolojileri
11. Hafta Beyin sapı ve serebellum fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri
12. Hafta İnen çıkan yollar, fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri
13. Hafta Otonom sinir sisteminin fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri
14. Hafta Kranial sinirler ve patolojileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayabilme.
2) Nöroanatomik yapıların işlev ve fonksiyonlarını tanımlayabilme.
3) Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini belirleyebilme.
4) Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Kranial sinirler ve patolojileri Yok
2) Periferik sinir sisteminin fonksiyonları ve patolojilerinde görülen klinik bulgu ve belirtiler Yok
3) Medulla spinalis fonksiyonları ve patolojileri yok
4) Beyin zarları, beyin-omurilik sıvısı dolaşımı ve patolojiler, yok
5) Beyin arter ve venlerinin anatomik özellikleri yok
6) Serebrumun fonksiyonel sahaları, fonksiyonları ve patolojileri yok
7) ARA SINAV Sınav Hazırlığı
8) Beyin arter ve ven patolojileri ve klinik özellikleri yok
9) Diensefalonu oluşturan yapıların fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri yok
10) Limbik sistem ve patolojileri yok
11) Beyin sapı ve serebellum fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri yok
12) İnen çıkan yollar, fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri yok
13) Otonom sinir sisteminin fonksiyonları ve patolojilerinin klinik özellikleri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009
2- Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems.Lippincott Williams & Wilkins, 2008
3- Taner Doğan. Fonksiyonel Nöroanatomi.2004
Diğer Kaynaklar: 1- Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009
2- Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems.Lippincott Williams & Wilkins, 2008
3- Taner Doğan. Fonksiyonel Nöroanatomi.2004

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. 1
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100