MSC181 Akordeon Çalgı Eğitimi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC181
Ders İsmi: Akordeon Çalgı Eğitimi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci, akordeon enstrumanında, dünya litratürüne hazırlanır. Ayrıca kültürler arası bir çalgı olması nedeni ile değişik tür müzik icralarını, çalgısı ile seslendirebilecek aşamaya ulaşır.
Dersin İçeriği: Bu program enstrümanın "Ön Hazırlık ve Gelişme" sürevlçlerinde öğrencinin;
• Enstrumaninin tarihçesini
• Enstrumaninin teorik bilgilerini
• Tüm Tonlarda
-MAJÖR
-MİNÖR Doğal, Armonik, Melodik
-1. Tetrachord ta,
_ Artmış İkili Aralıklı Dizi
_ Eksik 2. Dereceli Dizi (Frigyan Mod)
_ Eksik 2. Ve 4. Dereceli Dizi
Çıkıcı ve İnici Gam Çalışmalarının tamamlandığı
• Tüm Tonlarda
- Akor ve Çift Ses Baskı Çalışmaları
- Akor ve Çift.Ses Baskı Sürecinde, Bağımsız Parmak Çalışmalarının yapıldığı
• Tüm Tonlarda
- Kromatik
- Arpej
- Aralık Atlama
- Auf Takt
- Tril
- Körük Tril
- Grupetto
- Mordan
Ve Hemiola değerlerin değişik ritmik yapılarda da çalışılarak etüt edildiği başarıldığı bir eğitim programının ardından AKORDEON MÜZİĞİ REPERTUARINI içeren ileri seviye programıdır.
Bu seviyede Akordeon Çalgılarının ulaştığı kültürlerin müziklerinin yanı sıra Klasik Müzik örneklerinden repertuar çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tüm tonlarda 1’lik, 2’lik, 4’lük, 8’lik nota değerlerinde inici – çıkıcı gam çalışmalarını içerir. Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
2) Çalışılan Tonlarda; - Arpej Çalışmaları - 2’lik ve 4’lük Değerde Çift Ses Çalışmaları - Akor veya çift ses basılı süreçte, tek parmak ile melodi çalışması - 1. Ve 5. Parmak ile sağ elde seslendirme yaparken, sol el ile bas yürüyüşü Bilgi ve becerilerini içerir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Tanışma. Teorik Bilgilerin Verilmesi. • 1. Veya 2. Etüt Düzeyi Çalışmalara Başlangıç. • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
2) • 1. Veya 2. Etüt Düzeyi Çalışma Kapsamında; Tek Diyezli – Tek Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
3) 2 Diyezli – 2 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
4) 3 Diyezli – 3 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
5) 4 Diyezli – 4 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
6) 5 Diyezli – 5 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
7) 6 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir.
8) • İşlenmiş konularda “1. Veya 2.Etüt Düzeyi” gam çalışmalarının geliştirilmesi için 3 veya 4. etüt düzeyinde 4’lük nota veya 8’lik Nota değerinde çalışılmasına başlanır. • Demonstrasyon amacı ile Hemiola Değerlerin tanıtılması ve seslendirilmesi öğretmen tarafından gerçekleştirilir. • Arpej ve Aralık Atlama Çalışmaları öğretmen tarafından seslendirilir. Bir sonraki derse ödev olarak bu çalışmalar verilir,
9) • Arpej Çalışmaları • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. )
10) • Aralık Atlama Çalışmaları • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. )
11) • İkilik ve Dörtlük Değerde Çift Ses Baskı Çalışma Örnekleri • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. )
12) • Akor ve Çift Ses Baskı Sürecinde Transpozisyon ve Modülasyon İçeren Bağımsız Parmak Çalışması. • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. )
13) • Sağ El Klavye 1. Ve 5. Parmak Ünison Baskı ve Bas Eşlik Çalışması. • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. )
14) • Sunum ( Öğrencinin öğrendikleri ile yapabildiklerinin kendi seçtiği etüt veya repertuar parçaları ile küçük bir konseri )
15) • Sunum ( Öğrencinin öğrendikleri ile yapabildiklerinin kendi seçtiği etüt veya repertuar parçaları ile küçük bir konseri )
16) FİNAL • Bu sınav, tüm tonlarda 1’lik, 2’lik, 4’lük, 8’lik nota değerlerinde inici – çıkıcı gam çalışmalarını içerir. • Bu diziler; Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. • Çalışılan Tonlarda; - Arpej Çalışmaları - 2’lik ve 4’lük Değerde Çift Ses Çalışmaları - Akor veya çift ses basılı süreçte, tek parmak ile melodi çalışması - 1. Ve 5. Parmak ile sağ elde seslendirme yaparken, sol el ile bas yürüyüşü Bilgi ve becerilerini içerir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders esnasında alınan notlar.
Diğer Kaynaklar: Arşivden notalar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18