Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC181 | ||||||||
Ders İsmi: | Akordeon Çalgı Eğitimi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenci, akordeon enstrumanında, dünya litratürüne hazırlanır. Ayrıca kültürler arası bir çalgı olması nedeni ile değişik tür müzik icralarını, çalgısı ile seslendirebilecek aşamaya ulaşır. |
Dersin İçeriği: | Bu program enstrümanın "Ön Hazırlık ve Gelişme" sürevlçlerinde öğrencinin; • Enstrumaninin tarihçesini • Enstrumaninin teorik bilgilerini • Tüm Tonlarda -MAJÖR -MİNÖR Doğal, Armonik, Melodik -1. Tetrachord ta, _ Artmış İkili Aralıklı Dizi _ Eksik 2. Dereceli Dizi (Frigyan Mod) _ Eksik 2. Ve 4. Dereceli Dizi Çıkıcı ve İnici Gam Çalışmalarının tamamlandığı • Tüm Tonlarda - Akor ve Çift Ses Baskı Çalışmaları - Akor ve Çift.Ses Baskı Sürecinde, Bağımsız Parmak Çalışmalarının yapıldığı • Tüm Tonlarda - Kromatik - Arpej - Aralık Atlama - Auf Takt - Tril - Körük Tril - Grupetto - Mordan Ve Hemiola değerlerin değişik ritmik yapılarda da çalışılarak etüt edildiği başarıldığı bir eğitim programının ardından AKORDEON MÜZİĞİ REPERTUARINI içeren ileri seviye programıdır. Bu seviyede Akordeon Çalgılarının ulaştığı kültürlerin müziklerinin yanı sıra Klasik Müzik örneklerinden repertuar çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tanışma. Teorik Bilgilerin Verilmesi. • 1. Veya 2. Etüt Düzeyi Çalışmalara Başlangıç. • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
2) | • 1. Veya 2. Etüt Düzeyi Çalışma Kapsamında; Tek Diyezli – Tek Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
3) | 2 Diyezli – 2 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
4) | 3 Diyezli – 3 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
5) | 4 Diyezli – 4 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
6) | 5 Diyezli – 5 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
7) | 6 Bemollü Dizi Gam Çalışmaları • Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. • Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
8) | • İşlenmiş konularda “1. Veya 2.Etüt Düzeyi” gam çalışmalarının geliştirilmesi için 3 veya 4. etüt düzeyinde 4’lük nota veya 8’lik Nota değerinde çalışılmasına başlanır. • Demonstrasyon amacı ile Hemiola Değerlerin tanıtılması ve seslendirilmesi öğretmen tarafından gerçekleştirilir. • Arpej ve Aralık Atlama Çalışmaları öğretmen tarafından seslendirilir. Bir sonraki derse ödev olarak bu çalışmalar verilir, | |
9) | • Arpej Çalışmaları • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. ) | |
10) | • Aralık Atlama Çalışmaları • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. ) | |
11) | • İkilik ve Dörtlük Değerde Çift Ses Baskı Çalışma Örnekleri • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. ) | |
12) | • Akor ve Çift Ses Baskı Sürecinde Transpozisyon ve Modülasyon İçeren Bağımsız Parmak Çalışması. • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. ) | |
13) | • Sağ El Klavye 1. Ve 5. Parmak Ünison Baskı ve Bas Eşlik Çalışması. • Repertuar parçası seçimi. ( Programın bu aşamasında repertuar parçaları yalnızca belirli tonlarda seçilecektir. Programın ilerleyen aşamalarında tüm tonlar için bu etüt ayrıca çalışılacak. ) | |
14) | • Sunum ( Öğrencinin öğrendikleri ile yapabildiklerinin kendi seçtiği etüt veya repertuar parçaları ile küçük bir konseri ) | |
15) | • Sunum ( Öğrencinin öğrendikleri ile yapabildiklerinin kendi seçtiği etüt veya repertuar parçaları ile küçük bir konseri ) | |
16) | FİNAL • Bu sınav, tüm tonlarda 1’lik, 2’lik, 4’lük, 8’lik nota değerlerinde inici – çıkıcı gam çalışmalarını içerir. • Bu diziler; Doğal Majör, Doğal Minör Dizilerin Gam Çalışması. Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. • Çalışılan Tonlarda; - Arpej Çalışmaları - 2’lik ve 4’lük Değerde Çift Ses Çalışmaları - Akor veya çift ses basılı süreçte, tek parmak ile melodi çalışması - 1. Ve 5. Parmak ile sağ elde seslendirme yaparken, sol el ile bas yürüyüşü Bilgi ve becerilerini içerir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders esnasında alınan notlar. |
Diğer Kaynaklar: | Arşivden notalar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |