Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR216 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DERYA AZİM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÜLŞAH ZİROĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; büyüme ve gelişme terminolojilerini, kognitif ve emosyonel sağlığı, yenidoğan sağlığı ve hastalıklarını, çocuk sağlığı ve hastalıklarını, yenidoğan ve çocuk hastalıklarındaki klinik bulguları ve dikkat edilmesi gereken hususları incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Yenidoğanın tanımlanması Sağlıklı çocuğun tanımlanması Normal motor gelişim basamakları Yenidoğan tarama programları Çocuk ve yenidoğanda enfeksiyonlar Yenidoğanda görülen tıbbi komplikasyonlar Serebral palsi tanımlanması Otizm tanımlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenidoğanın tanımlanması, Yenidoğanın motor gelişiminin tanımlanması | |
2) | Sağlam çocuğun tanımlanması ve özellikleri, Anne sütünün yapısı ve fonksiyonlarının incelenmesi | Sağlıklı Çocuk ve anne sütü ile ilgili araştırma yapılması |
3) | Normal mental motor gelişimin tanımlanması | |
4) | Yenidoğan motor gelişiminin değerlendirilmesi | Ders konusunun araştırılması |
5) | Yenidoğan tarama programının bileşenlerinin incelenmesi, Tarama programının önemi | Ders konusunun araştırılması |
6) | Çocuk ve yenidoğanda uygulanan aşılar Aşının önemi ve tarihi | Ders konusunun araştırılması |
7) | Yenidoğanın Özellikleri, Sağlam çocuk izlemi,Anne sütü,Beslenme, Mental motor gelişim, Yenidoğanın canlandırılması, Yenidoğan tarama programı, Aşılar, Enfeksiyon kontrol ilkeleri, Vize Sınavı | |
8) | Çocuk ve yenidoğanda enfeksiyonun yaygın nedenleri Enfeksiyon belirtileri Enfeksiyonun normal gelişime etkisi | Ders konusunun araştırılması |
9) | Hiperbilirubinemi tanımı, nedenleri ve endikasyonları, Hipoksik iskemik ensefalopatinin tanımı, nedenleri ve endikasyonları | Ders konusunun araştırılması |
10) | Respiratuar distress sendromu tanımı ve belirtileri, Kronik akciğer hastalığı nedenleri ve belirtileri | Ders konusunun araştırılması |
11) | Kalıtsal kas hastalıklarının tanımı ve sınıflandırılması, Belirtiler ve hastalığın gelişimi | Ders konusunun araştırılması |
12) | Cerebral palsi tanımı ve nedenleri, Cerebral palsi sınıflandırması, CP’nin gelişimi ve beklenen komplikasyonlar, | Ders konusunun araştırılması |
13) | Otizmin tanımı ve nedenleri | Ders konusunun araştırılması |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Hay W.,Levin M., Deterding R., Abzug M.. CURRENT Diagnosis and Treatment Pediatrics, Twenty-Second Edition.2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 14 | 18 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 |