FTR216 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR216
Ders İsmi: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DERYA AZİM
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLŞAH ZİROĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; büyüme ve gelişme terminolojilerini, kognitif ve emosyonel sağlığı, yenidoğan sağlığı ve hastalıklarını, çocuk sağlığı ve hastalıklarını, yenidoğan ve çocuk hastalıklarındaki klinik bulguları ve dikkat edilmesi gereken hususları incelemektir.
Dersin İçeriği: Yenidoğanın tanımlanması
Sağlıklı çocuğun tanımlanması
Normal motor gelişim basamakları
Yenidoğan tarama programları
Çocuk ve yenidoğanda enfeksiyonlar
Yenidoğanda görülen tıbbi komplikasyonlar
Serebral palsi tanımlanması
Otizm tanımlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çocuk ve yetişkin hastalar arasındaki farkları bilir.
2) Çocuklarda farklı bozukluklarda terapi gereksinimlerini belirler.
3) Normal ve riskli yenidoğanın özelliklerini ve patolojik durumları tanımlar.
4) Türkiye’de ve dünyada çocuğa sağlanan hizmetleri tanımlar
5) Sorunların çözümüne ulaşılması için planlanan hedefleri sıralayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yenidoğanın tanımlanması, Yenidoğanın motor gelişiminin tanımlanması
2) Sağlam çocuğun tanımlanması ve özellikleri, Anne sütünün yapısı ve fonksiyonlarının incelenmesi Sağlıklı Çocuk ve anne sütü ile ilgili araştırma yapılması
3) Normal mental motor gelişimin tanımlanması
4) Yenidoğan motor gelişiminin değerlendirilmesi Ders konusunun araştırılması
5) Yenidoğan tarama programının bileşenlerinin incelenmesi, Tarama programının önemi Ders konusunun araştırılması
6) Çocuk ve yenidoğanda uygulanan aşılar Aşının önemi ve tarihi Ders konusunun araştırılması
7) Yenidoğanın Özellikleri, Sağlam çocuk izlemi,Anne sütü,Beslenme, Mental motor gelişim, Yenidoğanın canlandırılması, Yenidoğan tarama programı, Aşılar, Enfeksiyon kontrol ilkeleri, Vize Sınavı
8) Çocuk ve yenidoğanda enfeksiyonun yaygın nedenleri Enfeksiyon belirtileri Enfeksiyonun normal gelişime etkisi Ders konusunun araştırılması
9) Hiperbilirubinemi tanımı, nedenleri ve endikasyonları, Hipoksik iskemik ensefalopatinin tanımı, nedenleri ve endikasyonları Ders konusunun araştırılması
10) Respiratuar distress sendromu tanımı ve belirtileri, Kronik akciğer hastalığı nedenleri ve belirtileri Ders konusunun araştırılması
11) Kalıtsal kas hastalıklarının tanımı ve sınıflandırılması, Belirtiler ve hastalığın gelişimi Ders konusunun araştırılması
12) Cerebral palsi tanımı ve nedenleri, Cerebral palsi sınıflandırması, CP’nin gelişimi ve beklenen komplikasyonlar, Ders konusunun araştırılması
13) Otizmin tanımı ve nedenleri Ders konusunun araştırılması
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Sunumları
Diğer Kaynaklar: Hay W.,Levin M., Deterding R., Abzug M.. CURRENT Diagnosis and Treatment Pediatrics, Twenty-Second Edition.2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Sunum / Seminer 4 8
Ödevler 14 18
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 76