Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR304 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörofizyolojik Yaklaşımlar II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZGE ÇAKMAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hemiplejiyi, tiplerini, etyolojisini tanımlayabilme. 2) Farklı nörofizyolojik yaklaşımları tanımlayabilme. 3) Brunnstrom nörofizyolojik yaklaşım prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme. 4) Bobath nörofizyolojik tedavi prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme. 5) Margaret Johnstone tedavi prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme. |
Dersin İçeriği: | Hemiplejiye Giriş Nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi Hemiplejik hastanın Brunstrom yaklaşımına göre değerlendirilmesi Hemiplejik hastanın Johnstone yaklaşımına göre değerlendirilmesi Nörofizyolojik yöntemlerin karşılaştırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | PNF’e Giriş | Yok |
2) | Temel Prensipler | Yok |
3) | Üst Ekstremite Paternleri | Yok |
4) | Üst Ekstremite Paternleri | Yok |
5) | Alt Ekstremite Paternleri | Yok |
6) | Alt Ekstremite Paternleri | Yok |
7) | Boyun ve Gövde Paternleri | Yok |
8) | Vize sınavı | |
9) | Boyun ve Gövde Paternleri | Yok |
10) | Fasilitasyon Teknikleri | Yok |
11) | İnhibisyon Teknikleri | Yok |
12) | Minder Egzersizleri | Yok |
13) | Minder egzersizleri | Yok |
14) | Minder Egzersizleri | Yok |
15) | Genel tekrar | Yok |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Otman AS, Karaduman A, Livanelioğlu A, (2001) "Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar", Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Y.O. Yayınları. 2. Bobath B. (1990). Adult hemiplegia. Evaluation and treatment. 3RD EDITION London: Heinemann: |
Diğer Kaynaklar: | 1.Mayston, M.J., (1992). The Bobath Concept - Evolution andApplication. In: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 16 | 48 |
Final | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 192 |