Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR305 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörofizyolojik Yaklaşımlar I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZGE ÇAKMAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Propriyoseptif nöromuskular fasilitasyon tekniklerinin etkinliği ve kullanımı hakkında temel bilgilendirme yaparak rehabilitasyonda bir modalite olarak kullanılma farkındalığını artırmak ve uygulanmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | PNF tekniklerinin temeli, paternler ve tekniklerin uygulanması, rehabilitasyondaki uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hemiplejiye Giriş | |
2) | Erişkin Bobath nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler | |
3) | Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi | |
4) | Çevresel düzenlemeler ve el tutuş teknikleri | |
5) | Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-I | |
6) | Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-II | |
7) | I. Ara sınav | |
8) | Hemiplejik hastada Brunnstrom Yöntemi | Yok |
9) | Hemiplejik hastanın Brunnstrom Yöntemine göre değerlendirilmesi ve tedavisi | Yok |
10) | Hemiplejik hastada Johnstone yöntemi | Yok |
11) | Johnstone değerlendirme ve tedavi | Yok |
12) | Hemiplejik hastada yöntemlerin karşılaştırılması | Yok |
13) | Nörofizyolojik yaklaşımların her yönüyle gözden geçirilmesi | Yok |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel 2-PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Problem Çözme |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 166 |