Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR307 | ||||||||
Ders İsmi: | Pediatrik Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DERYA AZİM Öğr.Gör. ÖZGE ÇAKMAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; çocuklarda nöromusküler sistem ve motor gelişim özelliklerinin kronolojik süreci hakkında bilgi edinerek, doğumsal ve doğum sonrasında motor gelişimi olumsuz yönde etkileyen çeşitli nörolojik bozukluklar, fizyoterapi rehabilitasyon açısından uygun değerlendirme yöntemleri, çocukluk dönemindeki çeşitli gelişimsel bozukluklara yönelik değerlendirmeler, serebral paralizi, mental ve motor retardasyonda, doğumsal brachial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını işlemektir. |
Dersin İçeriği: | Pediatrik grupta rastlanan, özür ve engele neden olan hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pediatrik rehabilitasyona giriş | |
1) | Normal Motor Gelişim, Refleks Gelişim | Bebeklerde gelişim basamaklarının çalışılması |
3) | Serebral Paralizi Giriş, Serebral Palsinin Nedenleri ve Tipleri, Serebral Palside Değerlendirme Yöntemleri | Serebral Palsi için araştırma yapılması |
4) | Serebral Palsili Çocuklarda Fizyoterapi Yöntemleri | Serebral Palsili Çocuklarda Fizyoterapi Yöntemlerinin araştırılması |
5) | Serebral Palsili Çocuklarda Bobath, Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı | |
6) | Bobath tedavi yönteminde erken tedavi, özel tutuş pozisyonları ve pozisyonlamalar | |
7) | Serebral Paralizi'ye giriş, SP nin nedenleri ve tipleri, Bobath nörogelişimsel tedavi yaklaşımı, Bobath tedavi yönteminde erken tedavi, özel tutuş pozisyonları ve pozisyonlamalar Bobath tedavi yaklaşımında pratik uygulamalar, Vize Sınavı | İşlenen tüm konuların çalışılması |
8) | Bobath tedavi yaklaşımında pratik uygulamalar | Bobath tedavi yaklaşımının çalışılması |
9) | Brakial Pleksus ve rehabilitasyonu | Brakial pleksus anatomisinin çalışılması |
10) | Nöromusküler hastalıklar ve rehabilitasyonu Tortikollis ve rehabilitasyonu | |
11) | Spina Bifida ve rehabilitasyonu Down Sendromu ve rehabilitasyonu | Spina bifida ve down sendromunun araştırılması |
12) | Juvenil İdiyopatik Artrit ve Rehabilitasyonu | Juvenil İdiyopatik Artritin araştırılması |
13) | Prematüre Bebekler ve erken dönem fizyoterapi uygulamalar | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Cohen, H.Neuroscience for Rehabilitation, 2nd edn. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. 2011 Elbasan B., Pediatrik Rehabilitasyon, Ankara, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 5 | 10 |
Ödevler | 14 | 16 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 136 |