FTR307 Pediatrik Rehabilitasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR307
Ders İsmi: Pediatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DERYA AZİM
Öğr.Gör. ÖZGE ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; çocuklarda nöromusküler sistem ve motor gelişim özelliklerinin kronolojik süreci hakkında bilgi edinerek, doğumsal ve doğum sonrasında motor gelişimi olumsuz yönde etkileyen çeşitli nörolojik bozukluklar, fizyoterapi rehabilitasyon açısından uygun değerlendirme yöntemleri, çocukluk dönemindeki çeşitli gelişimsel bozukluklara yönelik değerlendirmeler, serebral paralizi, mental ve motor retardasyonda, doğumsal brachial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını işlemektir.
Dersin İçeriği: Pediatrik grupta rastlanan, özür ve engele neden olan hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygulayabilir.
2) Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygulayabilir.
3) Tortikollis, riskli bebekler ve mental motor retardasyonda fizyoterapi değerlendirmelerini ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygulayabilir.
4) Pediatrik nöromuskuler hastalıklarda fizyoterapi değerlendirmelerini ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygulayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pediatrik rehabilitasyona giriş
1) Normal Motor Gelişim, Refleks Gelişim Bebeklerde gelişim basamaklarının çalışılması
3) Serebral Paralizi Giriş, Serebral Palsinin Nedenleri ve Tipleri, Serebral Palside Değerlendirme Yöntemleri Serebral Palsi için araştırma yapılması
4) Serebral Palsili Çocuklarda Fizyoterapi Yöntemleri Serebral Palsili Çocuklarda Fizyoterapi Yöntemlerinin araştırılması
5) Serebral Palsili Çocuklarda Bobath, Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı
6) Bobath tedavi yönteminde erken tedavi, özel tutuş pozisyonları ve pozisyonlamalar
7) Serebral Paralizi'ye giriş, SP nin nedenleri ve tipleri, Bobath nörogelişimsel tedavi yaklaşımı, Bobath tedavi yönteminde erken tedavi, özel tutuş pozisyonları ve pozisyonlamalar Bobath tedavi yaklaşımında pratik uygulamalar, Vize Sınavı İşlenen tüm konuların çalışılması
8) Bobath tedavi yaklaşımında pratik uygulamalar Bobath tedavi yaklaşımının çalışılması
9) Brakial Pleksus ve rehabilitasyonu Brakial pleksus anatomisinin çalışılması
10) Nöromusküler hastalıklar ve rehabilitasyonu Tortikollis ve rehabilitasyonu
11) Spina Bifida ve rehabilitasyonu Down Sendromu ve rehabilitasyonu Spina bifida ve down sendromunun araştırılması
12) Juvenil İdiyopatik Artrit ve Rehabilitasyonu Juvenil İdiyopatik Artritin araştırılması
13) Prematüre Bebekler ve erken dönem fizyoterapi uygulamalar
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Sunumları
Diğer Kaynaklar: Cohen, H.Neuroscience for Rehabilitation, 2nd edn. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. 2011

Elbasan B., Pediatrik Rehabilitasyon, Ankara, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Sunum / Seminer 5 10
Ödevler 14 16
Küçük Sınavlar 3 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 4
Toplam İş Yükü 136