Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içerik ve amaçlarının tanıtılması. |
- |
2) |
Modern mimarlık ve iç mekan tarihine giriş -1 |
- |
3) |
Modern mimarlık ve iç mekan tarihine giriş -2 |
- |
4) |
Türkiye modern mimarlık tarihine giriş |
- |
5) |
Okuma parçası üzerinden tartışma |
Ders yürütücüsünün paylaştığı metnin okunması. |
6) |
Okuma parçası üzerinden tartışma. |
Ders yürütücüsünün paylaştığı metnin okunması. |
7) |
Okuma parçası üzerinden tartışma. |
Ders yürütücüsünün paylaştığı metnin okunması. |
8) |
Proje konularının seçimi, araştırma konusu önerilerini sunumu. |
Öğrencilerden araştırma konusu alternatiflerinin sunum formatında paylaşılması beklenir. |
9) |
Proje konularının seçimi, araştırma konusunun ve yönteminin belirlenmesi. Öğrenci sunumlarının yapılması. |
Öğrencilerden araştırma konusunun daha detaylı son halini, temel yöntemlerini ve yaklaşımlarını sunmaları beklenir. |
10) |
Literatür incelemesi , Araştırmanın içerik ve temel kaynaklarının paylaşılması. Kaynakça sunumu üzerinden tartışma. |
Öğrencilerden araştırma projesinin kaynakçasını sunmaları beklenir. |
11) |
Türkiye erken Cumhuriyet mimarlığında iç mekan -1 |
Öğrenciden ön araştırma çıktıları sunuşu beklenir. |
12) |
Türkiye erken Cumhuriyet mimarlığında iç mekan -2 |
Öğrenciden ön araştırma çıktıları sunuşu beklenir. |
13) |
Modern mobilya tasarımı tarihi |
- |
14) |
Final proje sunumu |
Öğrenciler araştırma projelerini görsel sunum formatında paylaşırlar. |
15) |
Projenin makale formatında teslimi, dersin kapanışı, Öğrenciler makale formatında sunuş gerçekleştirir. |
Final projesinin makale formatındaki çıktısı beklenir. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Akcan, Esra. Çeviride Modern Olan: Şehir ve Konutta Türk, Alman İlişkileri. İstanbul: YKY, 2009.
Bozdoğan, Sibel. Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür Çeviren Tuncay Birkan. İstanbul: Metis, 2012.
Forty, Adrian. Objects of Desire, Design and Society Since 1750. London: Thames and Hudson, 1995.
Turan, Gülname. “Türkiye’de Erken Cumhuriyet Dönemi Zanaat ve Endüstri Üretiminde Tasarım”. Unpublished Doctoral Thesis, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2009.
|
Diğer Kaynaklar: |
Akcan, Esra. Çeviride Modern Olan: Şehir ve Konutta Türk, Alman İlişkileri. İstanbul: YKY, 2009.
Bozdoğan, Sibel. Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür Çeviren Tuncay Birkan. İstanbul: Metis, 2012.
Forty, Adrian. Objects of Desire, Design and Society Since 1750. London: Thames and Hudson, 1995.
Turan, Gülname. “Türkiye’de Erken Cumhuriyet Dönemi Zanaat ve Endüstri Üretiminde Tasarım”. Unpublished Doctoral Thesis, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2009.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
5 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
5 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
2 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
2 |
5) |
İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
6) |
İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1 |
7) |
İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |