İÇT520 İç Mekan Tarihi Araştırmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT520
Ders İsmi: İç Mekan Tarihi Araştırmaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CANSU DEĞİRMENCİOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CANSU DEĞİRMENCİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Modern mimarlığın gelişim sürecini iç mekan odağında ele alır. Mimarların, tasarımcıların ve mimarlık dışı aktörlerin mekan yaratımı ile ilişkilerini söylemsel ve pratik boyutları ile inceler.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında Cumhuriyet dönemi Türkiye mimarlığına ilişkin konular, ilgili uluslararası literatür ve yerel arşiv kaynaklarından faydalanarak araştırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Modern mimarlığın tarihsel gelişimi hakkında genel bilgi edinilmesi
2) Modern mimarlığın kuramsal arkaplanı hakkında fikir yürütme becerisi
3) Mimarlık tarihinin araştırma yöntemleri ve temel araçları ile tanışma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tarihi dönem, olay, kişi ve mekanlara ilişkin eleştirel bakış geliştirme becerisi.
2) Temel akademik yazım becerilerinin geliştirilmesi ve akademik metin okuma ve tartışma becerilerinin geliştirilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içerik ve amaçlarının tanıtılması. -
2) Modern mimarlık ve iç mekan tarihine giriş -1 -
3) Modern mimarlık ve iç mekan tarihine giriş -2 -
4) Türkiye modern mimarlık tarihine giriş -
5) Okuma parçası üzerinden tartışma Ders yürütücüsünün paylaştığı metnin okunması.
6) Okuma parçası üzerinden tartışma. Ders yürütücüsünün paylaştığı metnin okunması.
7) Okuma parçası üzerinden tartışma. Ders yürütücüsünün paylaştığı metnin okunması.
8) Proje konularının seçimi, araştırma konusu önerilerini sunumu. Öğrencilerden araştırma konusu alternatiflerinin sunum formatında paylaşılması beklenir.
9) Proje konularının seçimi, araştırma konusunun ve yönteminin belirlenmesi. Öğrenci sunumlarının yapılması. Öğrencilerden araştırma konusunun daha detaylı son halini, temel yöntemlerini ve yaklaşımlarını sunmaları beklenir.
10) Literatür incelemesi , Araştırmanın içerik ve temel kaynaklarının paylaşılması. Kaynakça sunumu üzerinden tartışma. Öğrencilerden araştırma projesinin kaynakçasını sunmaları beklenir.
11) Türkiye erken Cumhuriyet mimarlığında iç mekan -1 Öğrenciden ön araştırma çıktıları sunuşu beklenir.
12) Türkiye erken Cumhuriyet mimarlığında iç mekan -2 Öğrenciden ön araştırma çıktıları sunuşu beklenir.
13) Modern mobilya tasarımı tarihi -
14) Final proje sunumu Öğrenciler araştırma projelerini görsel sunum formatında paylaşırlar.
15) Projenin makale formatında teslimi, dersin kapanışı, Öğrenciler makale formatında sunuş gerçekleştirir. Final projesinin makale formatındaki çıktısı beklenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akcan, Esra. Çeviride Modern Olan: Şehir ve Konutta Türk, Alman İlişkileri. İstanbul: YKY, 2009.
Bozdoğan, Sibel. Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür Çeviren Tuncay Birkan. İstanbul: Metis, 2012.
Forty, Adrian. Objects of Desire, Design and Society Since 1750. London: Thames and Hudson, 1995.
Turan, Gülname. “Türkiye’de Erken Cumhuriyet Dönemi Zanaat ve Endüstri Üretiminde Tasarım”. Unpublished Doctoral Thesis, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2009.
Diğer Kaynaklar: Akcan, Esra. Çeviride Modern Olan: Şehir ve Konutta Türk, Alman İlişkileri. İstanbul: YKY, 2009.
Bozdoğan, Sibel. Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür Çeviren Tuncay Birkan. İstanbul: Metis, 2012.
Forty, Adrian. Objects of Desire, Design and Society Since 1750. London: Thames and Hudson, 1995.
Turan, Gülname. “Türkiye’de Erken Cumhuriyet Dönemi Zanaat ve Endüstri Üretiminde Tasarım”. Unpublished Doctoral Thesis, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 2
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 2
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 1
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 5 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 5 3 15
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 172