FTR404 Klinik Problem Çözme IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR404
Ders İsmi: Klinik Problem Çözme II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları nörolojik, pediatrik ve ampute vakalarda öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini işlemektir.
Dersin İçeriği: Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
Kanıta dayalı uygulama
Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda, öğrenciler kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır.
2) Bu dersin sonunda, öğrenciler grup içinde vakayla ilgili çalışmalara katılır.
3) Bu dersin sonunda, öğrenciler klinik yaklaşımlar ve vakayla klinik karar verme sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu Ders izlencesini inceleme
2) Biyopsikososyal model Vakalarla ilişkili güncel literature tarama
3) Kanıta dayalı uygulama Vakalarla ilişkili güncel literature tarama
4) Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi Vakalarla ilişkili güncel literature tarama
5) Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi Vakalarla ilişkili güncel literature tarama
6) Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
7) Vize sınavı Vize sınavına hazırlık
8) Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması Vize sınavının değerlendirilmesi Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
9) Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
10) Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
11) Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
12) Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama. Sunumlarla destekleme
13) Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
14) Final sınavı Final sınavına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Physical Medicine and Rehabilitation Board Review, Third Edition 3rd Edition
by Dr. Sara Cuccurullo MD, 2015.
Diğer Kaynaklar: Physical Medicine and Rehabilitation Board Review, Third Edition 3rd Edition
by Dr. Sara Cuccurullo MD, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 88