Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR404 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Problem Çözme II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları nörolojik, pediatrik ve ampute vakalarda öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini işlemektir. |
Dersin İçeriği: | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu Kanıta dayalı uygulama Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Ders izlencesini inceleme |
2) | Biyopsikososyal model | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama |
3) | Kanıta dayalı uygulama | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama |
4) | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama |
5) | Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama |
6) | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
7) | Vize sınavı | Vize sınavına hazırlık |
8) | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması Vize sınavının değerlendirilmesi | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
9) | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
10) | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
11) | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
12) | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama. Sunumlarla destekleme |
13) | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
14) | Final sınavı | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Physical Medicine and Rehabilitation Board Review, Third Edition 3rd Edition by Dr. Sara Cuccurullo MD, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Physical Medicine and Rehabilitation Board Review, Third Edition 3rd Edition by Dr. Sara Cuccurullo MD, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 88 |