FTR501 Seminerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR501
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 14
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili herhangi bir konuda ilgili literatur taramasini yapabilir.

• Secilen bir konuda kapsamli sunum yapabilme yetenegini kazanabilir.
Dersin İçeriği: Omuz problemleri ve rehabilitasyonu
Diz problemleri ve rehabilitasyonu
Kalça problemleri ve rehabilitasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler: • Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili herhangi bir konuda ilgili literatur taramasini yapabilir.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler: • Secilen bir konuda kapsamli sunum yapabilme yetenegini kazanabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Omuz problemleri ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
2) Omuz problemleri ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
3) Diz problemleri ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
4) Diz problemleri ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
5) Nörolojik rehabilitasyon https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
6) Nörolojik rehabilitasyon https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
7) Omuz problemleri ve rehabilitasyonu Diz problemleri ve rehabilitasyonu Nörolojik rehabilitasyon https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
8) Kalça Protezleri ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
9) Kalça Protezleri ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
10) Bel ağrısı ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
11) Bel ağrısı ve rehabilitasyonu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
12) hasta olguları üzerine tartışma https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
13) Vaka çalışması https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
14) vaka çalışması https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
15) Final sınavı https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
Diğer Kaynaklar: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır. 5
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 128
Uygulama 16 128
Sunum / Seminer 16 80
Final 16 80
Toplam İş Yükü 416