SPOR023 Basketbolİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR023
Ders İsmi: Basketbol
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: DURUL EGE ŞARMAN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerimize basketbol branşının içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir.
Dersin İçeriği: • Basketbolun temel stillerini kullanır.
• Basketbolun işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
• Basketbol sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Basketbolun işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Basketbolun temel stillerini kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Basketbol sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişinin ve temel hedeflerinin anlatılması. Öğrencilerin basketbol ile olan ilişkilerinin konuşulması, tanışma. Basketbol nedir, dünyada ve ülkemizde Basketbol’un tarihi ve gelişimi. -
2) Basketbol oyun kuralları, Basketbol hakemlerinin işaretleri, uluslararası popüler basketbol organizasyonlarının incelemesi ve öğrencilerin merak ettikleri.
3) Temel duruş pozisyonları, top sürme tekniği, stoplar, aldatmalar. -
4) Top sürme tekniği, yön değiştirmeler, pas teknikleri ve çeşitleri -
5) Turnike adımlaması ve tekniği, pivot adım. -
6) Şut tekniği, şut çalışma yöntemleri, serbest atış -
7) Savunma duruşları, savunma koşuları, ribaund. -
8) ARA SINAV
9) Katlar, toplu ve topsuz koşular -
10) Hücum felsefeleri ve çeşitleri, hızlı hücum. -
11) Savunma felsefeleri ve çeşitleri. -
12) Perdeleme-Devrilme, 1x1, 2x2 alıştırmalar -
13) Öğretilerin pekiştirilmesi, 5x5 kurallı müsabaka alıştırması. -
14) Oyun kurallarına ve merak edilen tüm sorulara dair, değerlendirme dersi. Müsabaka izleyerek analiz yapılması. -
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paye, Burall ve Paye, Patrick (2001).Youth Basketball Drills, ABD.
Kaplan, Ulaş (2022). Basketbol Drill El Kitabı, Ankara.
Öztürk, Hüseyin ve Erdoğan, Bülent (2023), Tempolu Basketbol, Ankara
TBF Resmi web sitesi
Diğer Kaynaklar: Paye, Burall ve Paye, Patrick (2001).Youth Basketball Drills, ABD.
Kaplan, Ulaş (2022). Basketbol Drill El Kitabı, Ankara.
Öztürk, Hüseyin ve Erdoğan, Bülent (2023), Tempolu Basketbol, Ankara
TBF Resmi web sitesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar.
2) Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır.
3) Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder.
4) Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular.
5) Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir.
6) Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar.
7) Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular.
9) Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir.
10) Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir.
11) Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar.
2) Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır.
3) Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder.
4) Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular.
5) Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir.
6) Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar.
7) Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular.
9) Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir.
10) Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir.
11) Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41