Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin işleyişinin ve temel hedeflerinin anlatılması. Öğrencilerin basketbol ile olan ilişkilerinin konuşulması, tanışma. Basketbol nedir, dünyada ve ülkemizde Basketbol’un tarihi ve gelişimi. |
- |
2) |
Basketbol oyun kuralları, Basketbol hakemlerinin işaretleri, uluslararası popüler basketbol organizasyonlarının incelemesi ve öğrencilerin merak ettikleri. |
|
3) |
Temel duruş pozisyonları, top sürme tekniği, stoplar, aldatmalar. |
- |
4) |
Top sürme tekniği, yön değiştirmeler, pas teknikleri ve çeşitleri |
- |
5) |
Turnike adımlaması ve tekniği, pivot adım. |
- |
6) |
Şut tekniği, şut çalışma yöntemleri, serbest atış |
- |
7) |
Savunma duruşları, savunma koşuları, ribaund. |
- |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Katlar, toplu ve topsuz koşular |
- |
10) |
Hücum felsefeleri ve çeşitleri, hızlı hücum. |
- |
11) |
Savunma felsefeleri ve çeşitleri. |
- |
12) |
Perdeleme-Devrilme, 1x1, 2x2 alıştırmalar |
- |
13) |
Öğretilerin pekiştirilmesi, 5x5 kurallı müsabaka alıştırması. |
- |
14) |
Oyun kurallarına ve merak edilen tüm sorulara dair, değerlendirme dersi. Müsabaka izleyerek analiz yapılması. |
- |
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Paye, Burall ve Paye, Patrick (2001).Youth Basketball Drills, ABD.
Kaplan, Ulaş (2022). Basketbol Drill El Kitabı, Ankara.
Öztürk, Hüseyin ve Erdoğan, Bülent (2023), Tempolu Basketbol, Ankara
TBF Resmi web sitesi
|
Diğer Kaynaklar: |
Paye, Burall ve Paye, Patrick (2001).Youth Basketball Drills, ABD.
Kaplan, Ulaş (2022). Basketbol Drill El Kitabı, Ankara.
Öztürk, Hüseyin ve Erdoğan, Bülent (2023), Tempolu Basketbol, Ankara
TBF Resmi web sitesi
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. |
|
2) |
Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır. |
|
3) |
Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder. |
|
4) |
Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular. |
|
5) |
Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir. |
|
6) |
Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar. |
|
7) |
Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular. |
|
8) |
Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir. |
|
10) |
Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir. |
|
11) |
Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular. |
|