SPOR017 Kick Boksİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR017
Ders İsmi: Kick Boks
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte/Üniversite
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA
Öğr.Gör. BATUHAN ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerimize Kick Boks branşının içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir.
Dersin İçeriği: • Kick Boksun temel stillerini kullanır.
• Kick Boksun işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
• Kick Boks sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Kick Boksun işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Kick Boksun temel stillerini kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Kick Boks sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kick Boks branşının dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi, temel kavramlar -
2) Kategorilere Göre Oyun Kuralları -
3) Gard duruşu ve yürüyüşler - Temel el teknikleri -
4) Gard duruşu ve yürüyüşler - Temel el teknikleri -
5) Temel ayak teknikleri -
6) Temel ayak teknikleri -
7) Temel ayak teknikleri -
8) ARA SINAV -
9) Temel bütünleşik el ve ayak teknikleri -
10) Temel savunma çalışmaları -
11) Temel taktik çalımalar -
12) El ve ayak lapa (ellik/yastık) çalışmaları -
13) El ve ayak lapa (ellik/yastık) çalışmaları -
14) Müsabaka çalışmaları -
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kick Boks federasyonunun bilgi bankası
Complete Kickboxing: The Fighter's Ultimate Guide to Techniques, Concepts, and Strategy for Sparring and Competition; Martina Sprague & Keith Livingston, 2004.
100 Essential Pad Drills For Kickboxing & MMA; Matthew Chapman; 2012
Diğer Kaynaklar: Kick Boks federasyonunun bilgi bankası
Complete Kickboxing: The Fighter's Ultimate Guide to Techniques, Concepts, and Strategy for Sparring and Competition; Martina Sprague & Keith Livingston, 2004.
100 Essential Pad Drills For Kickboxing & MMA; Matthew Chapman; 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41