EGT742 Eğitim Planlamasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT742
Ders İsmi: Eğitim Planlaması
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin genel amacı, öğrencilere; eğitimin planlanması, eğitim planlamasının ülke kalkınmasındaki rolü, eğitimin planlanmasında dikkate alınması gereken hususlar ile eğitim planlamasının politika belgeleri, eğitim ekonomisi, nüfusbilim ve bütçe ile ilişkileri hakkında bilgi ve beceriler sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Eğitim planlaması ile ilgili temel kavramlar, eğitim planlamasının tarihçesi, örgütlenmesi ve uygulamaları, eğitim planlaması model ve teknikleri, eğitim planlaması nüfusbilim, politika, ekonomi ve bütçe ilişkisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Planlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.
2) Planlama süreci ve türlerini açıklayabilirler.
3) Eğitim planlamasının tarihsel gelişim sürecini anlatabilrler.
4) Türkiye’deki planlama organlarını ve örgütlenmelerini açıklayabilirler.
5) Eğitim planlamasında kullanılan model ve teknikleri açıklayabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türkiye’de eğitim planlarına yön veren politika belgelerini analiz edebilirler.
2) Eğitim planlaması süreci ile nüfusbilim ve bütçeyi ilişkilendirebilirler.
3) İnsan sermayesi kuramının varsayımlarına dayalı olarak eğitimde insangücü planlamasını tartışabilirler.
4) Eğitim planlaması ve ekonomi ilişkisini değerlendirebilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Okula dayalı eğitim planlamasına ilişkin öneriler geliştirebilirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı Yönetim Süreçleri ve Planlamaya Giriş Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
2) Planlamaya İlişkin Temel Kavram, Süreç ve İlkeler Ders kitabı ve önerilen makalelerden okuma yapma Yaptığı okumaları özetleme
3) Eğitimde Planlamanın Tarihsel Gelişimi Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
4) Türkiye’de Planlamanın Örgütlenmesi Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
5) Türkiye’de Eğitim Planlamasına Yön Veren Politika Belgeleri - Milli Eğitim Şuraları - Kalkınma Planları Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
6) Eğitim Planlaması Modelleri Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
7) Eğitim Planlaması Modelleri Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
8) Ara Sınav Sınava hazırlık
9) Eğitim Planlaması Teknikleri Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
10) Eğitim Planlaması ve Sistem Çözümleme Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
11) Eğitim Planlaması ve Nüfusbilim Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
12) İnsan Sermayesi Kuramı ve Eğitimde İnsangücü Planlaması Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
13) Eğitim Planlaması ve Eğitim Ekonomisi Arasındaki İlişkiler Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
14) Eğitimde Stratejik Planlama Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
15) Okula Dayalı Eğitim Planlaması Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
15) Okula Dayalı Eğitim Planlaması Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma Yaptığı okumaları özetleme
16) Dönem Sonu Sınavı Sınava hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karakütük, K. (2021). Eğitim planlaması. Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar: Carlson, R. V., & Awkerman, G. (Eds.). (1991). Educational planning: Concepts, strategies, and practices. Longman Publishing Group.
Gümüş, E. ve Şişman, M. (2014). Eğitim ekonomisi ve planlaması. Pegem Akademi.
Hallak, J., & Caillods, F. (1995). Educational planning: the international dimension. Garland Publishing.
Karakütük, K. (2021). Eğitim planlaması. Pegem Akademi.
Karataş, İ. H. &Kellevezir, I. (2021). Eğitim planlaması. Asos Yayınevi.
Sağır, M. ve Yirci, R. (2020). Eğitim ekonomisi ve planlaması. Pegem Akademi.
UNESCO (2012). Directions in educational planning: International experiences and perspectives. Mark Bray & N. V. Varghese (Editörler). Paris.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 145