İÇT521 Satış Çevrelerinde Aydınlatma Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT521
Ders İsmi: Satış Çevrelerinde Aydınlatma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MÜGE GÖKER PAKTAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MÜGE GÖKER PAKTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere satış çevrelerindeki aydınlatma yöntemlerini, tekniklerini ve tasarım prensiplerini öğretmek ve bu bilgileri işlevsel, estetik ve sürdürülebilir aydınlatma çözümlerini tasarlamak ve uygulamak için kullanmalarına olanak tanımaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere satış çevrelerinde aydınlatma tekniklerini, tasarım prensiplerini ve uygulamalarını öğretir. Ayrıca, LED ve akıllı aydınlatma sistemleri gibi yeni teknolojilerin kullanımı ve gelecek trendlerini de ele alır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Satış çevrelerindeki aydınlatma tekniklerini ve uygulamalarını analiz edebilir.
2) Işık, renk ve görsel algı arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
3) Aydınlatmanın marka imajı ve ürün vurgusu üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
4) Aydınlatmanın satış verimliliği ve enerji tasarrufu üzerindeki etkilerini analiz edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Aydınlatma ile satış alanı tasarımının nasıl etkileştiğini çizebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Aydınlatma düzenlemeleri ve standartlarını uygulayabilir.
2) Yeni aydınlatma trendlerini araştırabilir ve analiz edebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Geleneksel aydınlatma sistemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Işık ve Görsel Algı, Işığın özellikleri: Spektrum, yoğunluk, rengi yok
2) Görsel algı ve ışık: Renklerin algılanması, dikkat dağıtıcı etkiler yok
3) Aydınlatma ve Satış Alanı Tasarımı: Aydınlatmanın satış alanı tasarımına etkisi yok
4) Aydınlatma ve Satış Alanı Tasarımı: Satış alanında ışık öğelerinin kullanımı yok
5) Ürün Vurgusu ve Görsel Yönetim: Ürünleri vurgulamak için ışığın kullanımı yok
6) Marka İmajı ve Aydınlatma: Aydınlatma ile marka algısı oluşturma yok
7) Satış Alanı Aydınlatma Teknikleri: Genel aydınlatma teknikleri yok
8) Satış Alanı Aydınlatma Teknikleri: Odaklı aydınlatma teknikleri yok
9) Aydınlatma ve Satış Verimliliği: Aydınlatmanın satış verimliliği yok
10) Aydınlatma ve Satış Verimliliği: İyi tasarlanmış aydınlatmanın satış performansı üzerindeki olumlu etkileri yok
11) Gelecek Trendler ve Aydınlatma: Gelecek trendleri ve aydınlatma yok
12) Gelecek Trendler ve Aydınlatma: Yeni teknolojiler ve aydınlatma sistemlerinin gelecekteki kullanımı yok
13) Proje Çalışması yok
14) Proje Sunumu yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: none
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

6

7

8

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 2
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 1
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 90