FTR511 Romatolojik Rehabilitasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR511
Ders İsmi: Romatolojik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: fizyoterapide romatolojik hastalıklara uygun değerlendirme ve tedavi yöntemleri geliştirebilen fizyoterapistler yetiştirmek.
Dersin İçeriği: Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması
romatolojik hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) romatolojik hastalıkların kas iskelet sistemine etkisini bilme
2) Romatolojik hastalıklara uygun değerlendirme yapma
3) uygun tedavi programlarını planlama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatolojik Hastalıklarda Egzersiz ve Fizksel Aktivite Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
2) Romatoid Artrit Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
3) Ankilozan Spondilit Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
4) Ankilozan Spondilit Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
5) Sistemik Lupus Eritamatozus Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
6) myopati Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
7) vize sınavı Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
8) romatolojik hastalıklar değerlendirme Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
9) romatolojik hastalıklar değerlendirme Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
10) romatolojik hastalıklar değerlendirme Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
11) romatolojik hastalıklar değerlendirme Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
12) öğrenci sunumu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
13) vaka çalışması https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
13) öğrenci sunumu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
14) Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması ve genel bilgi Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
15) vaka çalışması https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
16) final sınavı Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987
Diğer Kaynaklar: Rehabilitation In Rheumatology, Anthony Clarke, Bridget A. Braybrooks, Louise Allard, 1987

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır. 3
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir. 2
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sunum / Seminer 16 80
Ara Sınavlar 16 80
Final 16 80
Toplam İş Yükü 240