Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBE101 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction To Genetic And Bioengineering | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA TUBA AKDENİZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu eğitimin amacı, bölüme yeni başlayan öğrencileri, gelecekte bölümlerindeki derslerin içeriği konusunda bilgilendirmek, sonraki yıllarda alacakları dersler hakkında alt yapılarını güçlendirmek için diğer derslerin önemini kavratmak, kendi bölümlerini daha iyi tanıtmak ve kavramları öğretmektir |
Dersin İçeriği: | Bu eğitimin sonunda öğrenciler: • Genetik mühendisliği nedir, nerede nasıl kullanılır; • Hücre yapısı miyoz mitoz bölünme nedir bilmeli; • DNA ve RNA nedir, yapıları ve fonksiyonları nelerdir bilmeli; • DNA şifresi ve protein sentezi ilişkilerini öğrenmeli ; • Biyomühendislik nedir, endüstriyel önemi nedir öğrenmeli • Biyoinformatik nedir, kavramları nelerdir bilmeli • Biyomateryal nedir öğrenmeli • Biyokimyasal reaksiyon mühendisliği nedir, temel kavramları nelerdir bilmeli • Biyotransport olaylar nedir, temel kavramları ve kanunları nelerdir bilmeli • Doku biyokimyası ve önemi hakkında bilgi sahibi olmalı • Fizyoloji bilimi ve önemi hakkında ön bilgiye sahip olmalı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Bioengineering | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
2) | Biotechnology and Bioengineering | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
3) | Mendelian Exceptions | William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
4) | Pedigree Analysis | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
5) | Mendelian Exceptions | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
6) | Genetically Modified Organisms Genetically Modified Foods | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
7) | Tissue Engineering | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
8) | Biomaterials | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
9) | Midterm | |
10) | Cell Culture and Isolation | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
11) | Stem Cell Technology | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
12) | Bioengineering and Medicine | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
13) | Antimicrobial Drugs and Antibiotics | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
14) | Gene Therapy | - Concepts of Genetics, Global Edition William S Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A Palladino, Darrell Killian - Introduction to Biotechnology, Global Edition William J. Thieman, Michael A Palladino Ders sunumu |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Genetik Kavramlar - William S. Klug Palme Yayınevi ISBN 9786053558811 Ders notları Dialar |
Diğer Kaynaklar: | Genetik Kavramlar - William S. Klug Palme Yayınevi ISBN 978605355881 Ders notları Dialar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve genetik ve biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık biyomühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir biyomühendislik sistemini ve sürecini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Genetik ve biyomühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Genetik ve biyomühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe ve ingilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | ||||||||||
8) Biyomühendisliğin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi biyomühendislik uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve genetik ve biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 3 |
2) | Karmaşık biyomühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir biyomühendislik sistemini ve sürecini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Genetik ve biyomühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Genetik ve biyomühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe ve ingilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
8) | Biyomühendisliğin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | 1 |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi biyomühendislik uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 9 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 1 |
Ödev | 2 | % 2 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 102 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 62 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 102 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ödevler | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 |
Final | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 173 |