Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ECE536 | ||||||||
Ders İsmi: | Embedded System Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BEKİR TEVFİK AKGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | A. Seçmeli Ders Konusunu açıklamak B. Seçmeli Ders Yöntemleri/Araçlarını kullanmak C. Seçmeli Ders Konusunda çözüm üretmek |
Dersin İçeriği: | Gömülü Sistemlerin tasarımı. Donanım-Yazılım tasarımı. Geçek-zamanlı yazılım tasarımı. Gerçek-zamanlı hata yakalama teknikleri ve araçları. Donanım-Yazılım entegrasyonu. Arayüz tasarımı. Veri elde etme ve kontrol sistem örnekleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gömülü Sistemlerin tasarımı | Ders Notları |
2) | Gömülü Sistemlerin tasarımı | Ders notları |
3) | Donanım-Yazılım tasarımı | Ders notları |
4) | Geçek-zamanlı yazılım tasarımı | Ders notları |
5) | Geçek-zamanlı yazılım tasarımı | Ders notları |
6) | Arasınav | Ders notları |
7) | Gerçek-zamanlı hata yakalama teknikleri ve araçları | Ders notları |
8) | Gerçek-zamanlı hata yakalama teknikleri ve araçları | Ders notları |
9) | Donanım-Yazılım entegrasyonu | Ders notları |
10) | Donanım-Yazılım entegrasyonu | Ders notları |
11) | Arayüz tasarımı | Ders notları |
12) | Veri elde etme ve kontrol sistem örnekleri | Ders Notları |
13) | Arasınav | Ders Notları |
14) | Veri elde etme ve kontrol sistem örnekleri | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | ||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | ||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | ||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | ||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | ||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 2 | 70 | 140 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 285 |