ECE543 Microwave Engineeringİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECE543
Ders İsmi: Microwave Engineering
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NAZLI CANDAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, kablosuz iletişim sistemleri için CMOS Radyo frekansı (RF) entegre devrelerinin ilkelerini, analizini ve tasarımını tanıtmaktadır. RFIC için sistem düzeyinde tasarım konularına ek olarak, bu kurs ayrıca Düşük Gürültülü Amplifikatör (LNA), karıştırıcı, Voltaj Kontrollü Osilatör (VCO) ve Faz Kilitli Döngü gibi RF ana bloklarının tasarımında temel kurallar sunar. (PLL). Öğrencilerin RF sisteminin mimarilerini anlamaları ve RF devreleri tasarlamanın kilit noktasında ustalaşmaları beklenir. Ayrıca laboratuvar süresi boyunca Cadence SpectreRF ile devre tasarlamaları ve simülasyon yapmaları gerekmektedir. Öğrenciler bu dersi alarak, ilgili alanlardaki araştırmalarına iyi bir hazırlık yapabilirler.
Dersin İçeriği: RFIC Sistemine Genel Bakış, Düşük Gürültülü Amplifikatörler, Karıştırıcılar, GerilimKontrollü Osilatörler, Faz Kilitli Döngü, Güç Amplifikatörleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Matematik, fen ve matematik bilgilerini uygulama becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Elektrik mühendisliği uygulamaları için gerekli teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını kullanma becerisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basic Concepts in RF Design Yok
2) Scattering Parameters Yok
3) modern IC technologies (SiGe, CMOS), fundamental limitation of speed of transistors Yok
4) Physics of Noise Yok
5) Transceiver Architectures: Heterodyne/Direct Conversion Receivers Yok
6) Transceiver Architectures: Low-IF Receivers, Heterodyne Transmitters Yok
7) : Impedance Matching, RF Filters Yok
8) Low Noise Amplifiers Yok
9) Passive Mixers Yok
10) Active Mixers Yok
11) RF Passive Components Yok
12) Oscillators: Basic Principles, Cross-Coupled, VCO Yok
13) Silicon-based receivers, Layout consideration, Packaging Issues Yok
14) PLL Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: RF Microelectronics, 2nd Edition, by Behzad Razavi, Prentice Hall, ISBN: 978-0137134731
Diğer Kaynaklar: RF Microelectronics, 2nd Edition, by Behzad Razavi, Prentice Hall, ISBN: 978-0137134731

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 0
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 24 24
Ödevler 2 16 32
Ara Sınavlar 1 16 16
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 138