Lojistik Yönetimi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO112 | ||||||||
Ders İsmi: | Fundamentals of Economics II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere temel makroekonomik kavramların temel düzeyde bilgi ve anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. Dönem boyunca, en önemli makroekonomik gösterge ile başlayarak - kişi başına düşen GSYH (ortalama yaşam standartlarının en yaygın kullanılan vekili olan) öğrenciler, nominal / gerçek ekonomik değişkenlerden, ekonomik rollerden fiyat endekslerine kadar çeşitli ana kavramlara aşina olacaklardır. enflasyon, işsizlik, kısa vadeli ekonomik dalgalanmalar ve döngüsel para ve maliye politikaları. Kavram hem soyut hem de gerçek yaşam bağlamlarında tanıtılacak, daha sonra temel matematiksel modeller bağlamında kullanılacak ve nihayet gerçek hayattaki ekonomik olayları açıklamak için kullanılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Muhasebe kavramları ve milli gelirin belirlenmesi; klasik ve Keynesyen çıktı ve istihdam teorileri; ulusal tasarruf, yatırım ve tüketimin belirlenmesi; ekonomik büyüme ve gelişme teorileri; ödemeler dengesi, döviz kuru sistemleri, ticaret ve finansal akışlar; para ve maliye politikası; enflasyon ve enflasyonla mücadele politikaları; Küresel ve Türkiye ekonomisi ve makroekonomik göstergelerden örnekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ulusların Zenginlikleri: Makroekonomik Toplamın Tanımlanması ve Ölçülmesi | YOK |
2) | Ulusların Zenginlikleri: Makroekonomik Toplamın Tanımlanması ve Ölçülmesi | OKUMA |
3) | Toplam Gelir | OKUMA |
4) | Toplam Gelir | OKUMA |
5) | İstihdam ve İşsizlik | OKUMA |
6) | İstihdam ve İşsizlik | OKUMA |
7) | Kredi Piyasaları | OKUMA |
8) | VİZE | YOK |
9) | Kredi Piyasaları | OKUMA |
10) | Para Sistemi | OKUMA |
11) | Para Sistemi | OKUMA |
12) | Kısa Dönem Dalgalanmalar | OKUMA |
13) | Kısa Dönem Dalgalanmalar | OKUMA |
14) | Karşılıklı Makroekonomik Politika | OKUMA |
15) | FİNAL SINAVI | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics with MyEconLab, Global Edition, 2/E Daron Acemoglu, David Laibson, John List (Available at University bookstore on Santralistanbul campus). |
Diğer Kaynaklar: | Economics with MyEconLab, Global Edition, 2/E Daron Acemoglu, David Laibson, John List . Leading Journals Relevant for this Course: - American Economic Review; - Econometrica; - Journal of Econometrics; - Journal of Political Economy; - Quarterly Journal of Economics; - Annual Review of Economics; - Research Policy; -Review of Economic Studies; - Journal of Economic Literature; - Journal of Economic Perspectives. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | ||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | ||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | ||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | ||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | ||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | ||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Küçük Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 180 |