Dersin Amacı: |
Öğrencilere temel tasarım düşünce ve üretim süreçlerinin devamı olan renk-ritm konularını kavratarak, mimari çözümlerde tüm tasarım prensip ve elemanlarını kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
2 boyutlu kavramlardan 3 boyutlu kavramlar ve mekan, ölçek konularına geçiş. Mimari mekanın algılanması, mekanın boyutları, tavan, taban, duvar elemanları, mekan-ses-ışık-renk ilişkileri. Mimaride strüktür konuları, lineer strüktürler, asılı-gerili strüktürler, dinamik strüktürler. Mimari mekan ve topoğrafya. Topoğrafyanın kodlanması, haritalanması, kent ve topoğrafya ilişkilerinin algılanması. Kentsel topoğrafyaya yerleşme üzerine strüktürel denemeler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması ve giriş |
- |
2) |
Renk Konulu Seminer |
Renk konulu ön bilgi toplama |
3) |
Renk Konulu Çizim ve Kolaj Egzersizleri |
Çizim ve kolaj egzersizleri |
4) |
Renk Konulu Çizim ve Kolaj Egzersizleri |
Çizim ve kolaj egzersizleri |
5) |
Renk Konulu Çizim ve Kolaj Egzersizleri |
Çizim ve kolaj egzersizleri |
6) |
Strüktür Konulu Seminer |
2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
7) |
Vize Sınavı |
- |
8) |
Strüktürler ile 3 boyutlu tasarımlar oluşturma |
2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
9) |
Strüktürler ile 3 boyutlu tasarımlar oluşturma |
2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
|
10) |
Final Tasarım Projesinin Tanıtılması
|
Konuların Belirlenmesi, Moodboard hazırlığı |
11) |
Final Projesi oluşturma |
Konuların Belirlenmesi, Moodboard hazırlığı |
12) |
Final Projesi oluşturma |
Eskiz Denemelerinin yapılması, Prototip Geliştirme |
13) |
Final Projesi oluşturma |
Prototip Geliştirme |
14) |
Final Sınavı |
Hazırlanan Projelerin, pafta ve maketlerinin sunumu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
5 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
5 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
2 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
5 |
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
2 |
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
2 |
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
5 |
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
1 |