İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED112 | ||||||||
Ders İsmi: | Design Communication Techniques 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
ARCD111 - Design-Communication Techniques-1 | IAED111 - Design Communication Techniques 1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CEYHUN İLSEVER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEVİLAY ERK ATALAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders; öğrencilerin tasarım ile ilgili disiplinlerdeki öğrenimlerine yardımcı olacak şekilde, tasarladıklarını çizim haline getirebilme becerisi kazandırarak anlama, algılayabilme, anlatabilme yeteneklerini geliştirmek, tasarımlarını çizimle aktarabilecek bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin grafik ifade ve mekansal tasarım alanlarında yetenek ve bilgilerini geliştirerek tasarımlarını perspektif çizimlerle herkesin anlayabileceği bir şekilde anlatabilme becerisini kazandırmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel ifade tekniklerinin öğrenilmesi ve 3 boyutlu düşünme yeteneğinin geliştirilmesine yönelik çizim ve maket çalışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma - ders ve içeriği hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi | Yok |
2) | Farklı ölçeklerde çizim teknikleri ölçülendirme 1/100 tek katlı konut plan - kesit - görünüşleri | Yok |
3) | 1/100 kroki çizimi verilen projenin 1/50 ölçekli olarak çizilmesi | Yok |
4) | 1/100 planı verilen çizimin 1/200 vaziyet planının ve teknik çizimlerinin haızrlanması sunum teknikleri cepeheler / gölgelendirme / çizgi değerleri | Yok |
5) | Merdiven çizimi, merdiven çizimi uygulaması | Yok |
6) | 1/50 ölçekli çok katlı merdivenli plan merdivenden geçen kesit çizimi | Yok |
7) | Ara sınav | Yok |
8) | Tek kaçışlı perpsktif çizimleri | Yok |
9) | Tek kaçışlı perpsktif çizimleri | Yok |
10) | Tek kaçışlı perpsktif çizimleri | Yok |
11) | Çift kaçışlı perpsektif uygulamarı | Yok |
12) | Çift kaçışlı perpsektif uygulamarı | Yok |
13) | 1/200 ölçekli vaziyet planı 1/100 ve 1/50 planların çizimi sunum paftalarının hazırlanması | Yok |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul. 2. Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York. 3. French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York. 4. Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div. 5. French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math. 6. Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi. 7. Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer. 8. Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer. 9. Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul. 2. Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York. 3. French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York. 4. Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div. 5. French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math. 6. Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi. 7. Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer. 8. Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer. 9. Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
9 |
2 |
8 |
3 |
5 |
6 |
4 |
10 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 3 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 3 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 5 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 4 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 3 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 3 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |