İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED121 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Interior Architecture | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç Mimarlıkla yeni tanışan öğrencilerin temel tasarım ve prensiplerinde ortak bir paydada buluşmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | İç Mimarlığa Giriş dersi, İç Mimarlık, mekan, tasarım vb. kavramlarının sorgulandığı; öğrenci, konuşmacı, gezi katılımlı bir ders serisidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, iç mimarlık eğitimi, mesleği seçme nedenleri ve beklentiler. | Yok |
2) | İç Mimarlık nedir, tanımı, uygulama alanları,Projeler, örnekler ve slidelar. | Yok |
3) | İç Mimarlık ve bağlantılı meslek alanları; Kentsel Tasarım, Peyzaj, Mimarlık ve İç Mimarlık ve çok ölçekli bakış. | Yok |
4) | İç Mimarlık Tasarımında eskizin önemi. Eskizler, Bir çevre analiz yöntemi olarak eskiz. Düşünme yöntemi olarak eskiz. | Yok |
5) | İç ve dış mekan I, ilişkiler, mesleki açılımlar. | Yok |
6) | İç ve dış mekan II, İçe giriş ve dışta varoluş. | Yok |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Mekan analizine giriş, mekanı tanımlayan elemanlar. | Yok |
9) | İç Mimari Tasarım Süreci, analiz, sentez, değerlendirme. | Yok |
10) | İç Mimari Tasarım Süreci, analiz, sentez, değerlendirme. | Yok |
11) | İç mimarlık tasarım kriterleri. Fonksiyon ve amaç, ekonomi, estetik, anlam. | Yok |
12) | Kullanıcı ve aktivite gereksinmeleri, mekan, mobilya, ölçü, kalite ve ilişkiler. | Yok |
13) | İnsan Faktörü, algı. | Yok |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | FORM, MEKAN, DÜZEN. 2020, New York Francis Ching Görme Biçimleri, J.Berger 2021 * Architects' data; Neufert, E. 2013, New York * Neufert * Form,Space and Order. 2020, New York Francis Ching * Konuyla ilgili kitaplar, fuarlar ve üretici firma gezileri |
Diğer Kaynaklar: | FORM, MEKAN, DÜZEN. 2020, New York Francis Ching Görme Biçimleri, J.Berger 2021 * Architects' data; Neufert, E. 2013, New York * Neufert * Form,Space and Order. 2020, New York Francis Ching * Konuyla ilgili kitaplar, fuarlar ve üretici firma gezileri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 4 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Seminer | |
Teknik gezi |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 74 |