Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğini inceler.
• Mikroekonomi kavramını inceler.
• Ders izlencesini inceler.
• Temel mikroekonomi kavramını tartışır.
• Mikroekonomi modellerini tartışır.
|
YOK |
2) |
• Firsat maliyeti kavramını tanımlar.
• Uretim faktorlerini inceler.
• Ekonomik degiskenleri şema üzerinde gösterir.
• Model kavramını tanımlar.
• Bireysel ekonomik kararlari değerlendirir.
• Uretim Olanaklari Egrisi modelini değerlendirir.
• Positif ekonomi anlamini değerlendirir.
|
|
3) |
• FİYAT MEKANİZMASI: TALEP, ARZ VE FİYAT
• Talep fonksiyonunu değerlendirir.
• Fiyat ve tuketici davranisini tartisir.
• Arz fonksiyonunu tartisir.
• Fiyat ve uretici davranisini değerlendirir.
• Denge fiyat ve miktarini tanimlar.
• Sayisal orneklarla bilgilerini analitik olarak tanimlar. |
|
4) |
Talep ve Arz Modeline devam edildi. |
|
5) |
• Firma kavramini değerlendirir.
• Uretim kararlari ve modelini tartisir.
|
|
6) |
• Maliyet degiskenlerini tanımlar.
• Uretim ve maliyet iliskisini hem kisa donem hem de uzun donem icin tartisir.
• Uretim ve maliyet fonksiyonlarini cizer.
• Guncel tekil firmalara ait ornekleri analiz eder.
|
|
7) |
• Neoklasik modelde uretimi tanımlar.
• Tam rekabet piyasasini açıklar.
• Tam rekabet piyasasinda denge kavramini açıklar.
• Statik analiz/dinamik analiz farklarinin denge durumlari ile iliskisini
açıklar.
• Orneklerle bilgisini pekistirir. |
|
8) |
• Vize sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
|
|
9) |
• Eksik rekabet piyasalarini listeler.
Eksik rekabet piyasalarinin farklarini tartisir.
Monopol piyasasini tanimlar.
Gunluk hayattan orneklerle bilgisini pekistirir.
|
|
10) |
• Tum eksik rekabet piyasalarini tanimlar.
• Nedenlerine göre çeşitlerini listeler.
• Farkli piyasalari inceler.
|
|
11) |
• Uretim faktorleri piyasalari kavramını tanır.
• Emek piyasasinda bireysel kararlari tartışır.
• Emek piyasasinda dengeyi aciklar ve cizer.
• Emek piyasasi urun piyasasi iliskisini tanimlar ve inceler. |
|
12) |
• Sermaye (kapital) uretim faktorunu açıklar.
• Sabit sermaye ve finansal sermaye farkini inceler.
• Sermaye talep ve arzinin sermayenin fiyatini nasil belirledigini grafiklerle analiz eder.
• Dunyadan ornekleri analiz etmek icin bilgisini kullanir.
|
|
13) |
• Bireysel kararlari firma kararlarini ve tekil piyasa kararlarini tanır.
• Firma davranislarini inceler.
• Firma piyasa ilişkisini değerlendirir.
• Firma ve piyasa yapisi iliskisini tanımlar.
• Firma turlerini ve gelisimini değerlendirir.
• Guncel orneklerle firma turlerini ve piyasalari sınıflandırır.
• Kazandigi bilgileri guncel ornekler uzerinden pekistirir. |
|
14) |
• Tekrar |
|
15) |
• Final sınavı ile öğrenciler değerlendirilir. |
Final sınavına yönelik çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
4 |
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
4 |
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
3 |
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
3 |
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
3 |
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
2 |
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
2 |
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
4 |
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
4 |