Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR328 | ||||||||
Ders İsmi: | Romatolojik Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Romatizmal hastalıklara fizyoterapi ve rehabilitasyon sistemine yönelik değerlendirme ve tedavi yaklaşımları açısından geniş bir bakış açısı kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Romatizmal hastalıklarda immünogenetik sistem, romatizmal hastalıklarda değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları, romatizmal hastalıklar ve risk faktöleri, romatoid artritte rehabilitasyon, juvenil romatoid artritte rehabilitasyon, osteoartritte rehabilitasyon, ankilozan spondilitte rehabilitasyon, sistemik lupus eritematozusta rehabilitasyon, fibromiyaljide rehabilitasyon, miyofasiyal ağrı sendromunda rehabilitasyon, lateral epikondilitte rehabilitasyon, medial epikondilitte rehabilitasyon, Behçet hastalığında rehabilitasyon, sklerodermada rehabilitasyon,inflamatuar miyopatilerde rehabilitasyon, kronik ağrı ve kronik ağrı ile başa çıkma, bilişsel egzersiz tedavi yaklaşımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatolojik Rehabilitasyona Giriş, Genel Kavramlar ve Multidisipliner Yaklaşım, Biyopsikososyal Model | |
2) | İmmün sistem, inflamasyon ve egzersizin etkisi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Rheumatology- Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Ed. Krysia Dziedzic, Alison Hammond. Elsevier,2010. 2. Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Çev. Ed. Prof.Dr. Ayhan Dinç. RAED, Yüce Yay., 2007. 3. Tidy's Physiotherapy. Çev.Ed. Prof.Dr. Edibe Yakut, Prof. Dr. Hülya Kayıhan. Pelikan Yay., 2008. 4. Kelly's Text Book of Rheumatology. Ed. Gary S. Firestain. Pheledelphia,Elsevier, 2009. 5. Rheumatology. Ed. Marc C. Hochberg. Edinburg, Mosby. 2003 6. Romatoloji El Kitabı, Çev. Ed. Doç.Dr.Hüseyin T.E. Özer, Doç.Dr. Rengin Güzel. Nobel Tıp Kitabevleri, 2009. 7. Karaduman, A., Yılmaz, Ö. T. (2016) Fizyoterapi Rehabilitasyon 8. Ünal, E. (2014) Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı. Pelikan Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Rheumatology- Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Ed. Krysia Dziedzic, Alison Hammond. Elsevier,2010. 2. Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Çev. Ed. Prof.Dr. Ayhan Dinç. RAED, Yüce Yay., 2007. 3. Tidy's Physiotherapy. Çev.Ed. Prof.Dr. Edibe Yakut, Prof. Dr. Hülya Kayıhan. Pelikan Yay., 2008. 4. Kelly's Text Book of Rheumatology. Ed. Gary S. Firestain. Pheledelphia,Elsevier, 2009. 5. Rheumatology. Ed. Marc C. Hochberg. Edinburg, Mosby. 2003 6. Romatoloji El Kitabı, Çev. Ed. Doç.Dr.Hüseyin T.E. Özer, Doç.Dr. Rengin Güzel. Nobel Tıp Kitabevleri, 2009. 7. Karaduman, A., Yılmaz, Ö. T. (2016) Fizyoterapi Rehabilitasyon 8. Ünal, E. (2014) Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı. Pelikan Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |