Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR336 | ||||||||
Ders İsmi: | İş ve Uğraşı Terapisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Fizyoterapist adayı öğrencilere, rehabilitasyon çalışmalarında ergoterapinin rolü, ergoterapinin temel değerlendirme yöntemleri ve ergoterapi yaklaşımları konularında temel bilgi ve uygulama örnekleri sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ergoterapinin tanımı. Rehabilitasyon ekip çalışmasında ergoterapiyle ilgili olarak fizyoterapistlerin rolü. Günlük yaşam aktivitelerinin (GYA) değerlendirilmesi. Günlük yaşam aktivitelerinin sınıflandırılması, eğitimi ve rehabilitasyonu. Transfer aktivitelerine ilişkin biyomekanik prensipler. Farklı yetersizliklere sahip bireylere yönelik transfer aktiviteleri. Derin, yüzeysel ve kortikal duyuların değerlendirilmesi. Farklı yetersizlik grupları için ergoterapi yaklaşımları. Mesleki rehabilitasyon yaklaşımları. El fonksiyonlarının değerlendirilmesi. El fonksiyonlarının ve ince becerilerin rehabilitasyonu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergoterapinin tanımı. | Kitap ve ders notları |
2) | Rehabilitasyon ekip çalışmasında ergoterapiyle ilgili olarak fizyoterapistlerin rolü. | Kitaplar ve ders notları |
3) | Günlük yaşam aktivitelerinin (ADL) değerlendirilmesi. | Kitaplar ve ders notları |
4) | Günlük yaşam aktivitelerinin sınıflandırılması, eğitimi ve rehabilitasyonu. | Kitaplar ve ders notları |
5) | Transfer faaliyetlerine ilişkin biyomekanik prensipler. | Kitaplar ve ders notları |
6) | Farklı yetersizlikleri olan bireylere yönelik transfer faaliyetleri. | Kitaplar ve ders notları |
7) | ARASINAV | Kitaplar ve ders notları |
8) | Derin, yüzeysel ve kortikal duyuların değerlendirilmesi. | Kitaplar ve ders notları |
9) | Farklı engelli gruplarına yönelik ergoterapi yaklaşımları I. | Kitaplar ve ders notları |
10) | Farklı engelli gruplarına yönelik ergoterapi yaklaşımları II. | Kitaplar ve ders notları |
11) | El fonksiyonlarının değerlendirilmesi I. | Kitaplar ve ders notları |
12) | El fonksiyonlarının ve ince becerilerin rehabilitasyonu I. | Kitaplar ve ders notları |
13) | El fonksiyonlarının ve ince becerilerin rehabilitasyonu II. | Kitaplar ve ders notları. |
14) | Mesleki rehabilitasyon yaklaşımları. | Kitaplar ve ders notları |
15) | Final Sınavı | Kitaplar ve ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitaplar ve ders notları |
Diğer Kaynaklar: | -Uğurlu Ü. (Ed), Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2023 - Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi: Teoriler, Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 62 |