FTR356 Neonatal Fizyoterapi ve Rehabilitasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR356
Ders İsmi: Neonatal Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, neonatal dönemde, riskli bebek grubunda yer alan bebeklerde nöromotor değerlendirme ve erken fizyoterapi, aile eğitimi, kardiopulmoner değerlendirme ve fizyoterapisine genel bakış açısını vermektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında; neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler, neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları, yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi, yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri, yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi, neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler, neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri ve neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları konularına yer verilmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Riskli ve yüksek riskli bebek tanımlarını ve risk grubunu oluşturan bebekleri ayırt edebilme
2) Neonatal dönem riskli infantlardaki fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimlerini fark edebilme
3) Riskli bebek grubunda nöromotor değerlendirme ve pozisyonlama, özel tutuş teknikler ve aile eğitimi ile ilgili erken fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibi olma
4) Neonatal riskli bebek grubunda kardio -respiratuar problemleri kavrayabilme, bu tür problemlerde değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma
5) Neonatal riskli bebek grubunda erken kardiyopulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibi olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler
2) Neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları
3) Yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi
4) Yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri
5) Yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
6) Yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi
7) Genel tekrar
8) Ara sınav
9) Neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler
10) Neonatal dönemde görülebilen kardiopulmoner problemler
11) Neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri 1
12) Neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri 2
13) Neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları 1
14) Neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları 2
15) Vaka çalışması
16) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi’de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 64