Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR361 | ||||||||
Ders İsmi: | Omurga Rehabilitasyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Omurgayı oluşturan tüm elemanların, omurga sağlığındaki bireysel ve grup halindeki özelliklerini bilerek uygun egzersiz ve tedavi yaklaşımlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Servikal omurga değerlendirilmesi,Torakal omurga değerlendirilmesi,Lumbal omurga değerlendirilmesi,Servikal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları,Torakal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları,Lumbal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları,Disfonksiyona göre egzersiz seçimi,Disfonksiyona göre ilerleyici egzersiz programının ilkeleri,Omurga sağlığını korumak için grup egzersizleri,Omurga problemi olanlar için grup egzersizleri,Vaka uygulamaları (Servikal),Vaka uygulamaları (Torakal),Vaka uygulamaları (Lumbal) I,Vaka uygulamaları (Lumbal) II; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Omurga ve Genel Özellikleri | |
2) | Servikal omurga değerlendirilmesi | . |
3) | Torakal omurga değerlendirilmesi | |
4) | Lumbal omurga değerlendirilmesi | |
5) | Servikal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları | |
6) | Torakal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Lumbal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları | |
9) | Disfonksiyona göre egzersiz seçimi | |
10) | Disfonksiyona göre ilerleyici egzersiz programının ilkeleri | |
11) | Omurga sağlığını korumak için grup egzersizleri | |
12) | Omurga problemi olanlar için grup egzersizleri | |
13) | Vaka uygulamaları (servikal, torakal, lumbal) | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bogduk, N. (2005). Clinical anatomy of the lumbar spine and sacrum. Elsevier Health Sciences. 2. Robin, M. (2011).Treat Your Own Back. Orthopedic Physical Therapy Products. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bogduk, N. (2005). Clinical anatomy of the lumbar spine and sacrum. Elsevier Health Sciences. 2. Robin, M. (2011).Treat Your Own Back. Orthopedic Physical Therapy Products. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
7 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 56 |