FTR361 Omurga Rehabilitasyonuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR361
Ders İsmi: Omurga Rehabilitasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Omurgayı oluşturan tüm elemanların, omurga sağlığındaki bireysel ve grup halindeki özelliklerini bilerek uygun egzersiz ve tedavi yaklaşımlarını öğretmek.
Dersin İçeriği: Bu ders; Servikal omurga değerlendirilmesi,Torakal omurga değerlendirilmesi,Lumbal omurga değerlendirilmesi,Servikal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları,Torakal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları,Lumbal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları,Disfonksiyona göre egzersiz seçimi,Disfonksiyona göre ilerleyici egzersiz programının ilkeleri,Omurga sağlığını korumak için grup egzersizleri,Omurga problemi olanlar için grup egzersizleri,Vaka uygulamaları (Servikal),Vaka uygulamaları (Torakal),Vaka uygulamaları (Lumbal) I,Vaka uygulamaları (Lumbal) II; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyoterapi müdahalesini günlük yaşama uyarlayarak sistematik bir şekilde birey odaklı uygular, gizlilik kuralları çerçevesinde hizmet alanın özelliklerini dikkate alarak değerlendirme ve müdahale sonuçlarını hizmet alanları ile paylaşır.
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ve temel tıp bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yaparak problem çözer.
2) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler.
3) Hizmet alan tarafından ulaşılması gereken fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar.
4) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra davranışına yönelik girişimlerde bulunur, planlanan egzersiz programını uygular.
5) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Omurga ve Genel Özellikleri
2) Servikal omurga değerlendirilmesi .
3) Torakal omurga değerlendirilmesi
4) Lumbal omurga değerlendirilmesi
5) Servikal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları
6) Torakal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları
7) Vize Sınavı
8) Lumbal bölge egzersizleri ve tedavi yaklaşımları
9) Disfonksiyona göre egzersiz seçimi
10) Disfonksiyona göre ilerleyici egzersiz programının ilkeleri
11) Omurga sağlığını korumak için grup egzersizleri
12) Omurga problemi olanlar için grup egzersizleri
13) Vaka uygulamaları (servikal, torakal, lumbal)
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bogduk, N. (2005). Clinical anatomy of the lumbar spine and sacrum. Elsevier Health Sciences.
2. Robin, M. (2011).Treat Your Own Back. Orthopedic Physical Therapy Products.
Diğer Kaynaklar: 1. Bogduk, N. (2005). Clinical anatomy of the lumbar spine and sacrum. Elsevier Health Sciences.
2. Robin, M. (2011).Treat Your Own Back. Orthopedic Physical Therapy Products.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

7

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Toplam İş Yükü 56