İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İAED181 | ||||||||
Ders İsmi: | Computer Aided Design 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilgisayar destekli tasarım programları aracılığıyla, tasarım ve çizim becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci; •Bilgisayarı mimari sunum aracı olarak kullanabilme, •Bir tasarım ya da projeyi sunumlar ile ifade edebilme, •Photoshop kullanarak tasarımlarını sunabilme, •Kendi içmimari projesini paftalarla ifade edebilme yetisi kazanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Photoshop'un temel arayüzü, araçları ve kullanım alanları hakkında genel bilgi ve programın tanıtımı | Yok |
2) | Katmanların tanıtılması ve seçim araçları kullanımı | Yok |
3) | Photoshop'un genel araçlarının tanıtılması ve gerekli arayüz ayarlamaların yapılması | Yok |
4) | Sayfa boyutları ve yeni sayfa açılımında ilgili ayarlarının düzenlenmesi | Yok |
5) | Grid ayarlarının planlanması ve referans çizgilerin kullanılması | Yok |
6) | Perspektif düzenleme ve deformasyon araçlarının tanıtılması ve pratiği | Yok |
7) | Boyama araçları ve kısayolların tanıtılması | Yok |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | İzometrik perspektif gridleri oluşturma ve bu perspektife uygun şema çalışmaları | Yok |
10) | İç mekan fotoğraflarının düzenlenmesi: ışık, kontrast, renk düzenlemeleri | Yok |
11) | Proje bileşenlerini birleştirme, iç mekan unsurlarını dijital olarak bir araya getirme | Yok |
12) | İç mekan tasarımının dijital olarak canlandırılması ve görsel sunum teknikleri | Yok |
13) | İç mekan tasarımının dijital olarak canlandırılması ve görsel sunum teknikleri | Yok |
14) | Renk, doku ve malzeme düzenlemeleri üzerine uygulamalar | Yok |
15) | Doku oluşturma ve tanımlama, plan üzerinde doku yerleşimi uygulaması | Yok |
16) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | "Photoshop 7.0"; BAYKAL, G. Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | "Photoshop 7.0"; BAYKAL, G. Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 5 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 4 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |