İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED281 | ||||||||
Ders İsmi: | Computer Aided Design 3 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bilgisayar destekli tasarım programlarından 3D Studio Max'in kullanım becerisini edindirmek ve program olanaklarıyla elde edilen gerçekçi mekanların üzerinde Photoshop programı yardımıyla sunum yöntemlerini öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ahşap, metal, cam, CTP gibi mekan ve mobilya tasarımında kullanılan başlıca malzemeler ve bunlarla birlikte kullanılan yardımcı malzemeler, yapıştırıcılar, çiviler, vernikler, yer kaplamaları, döşemelik kumaşlar hakkında dersler içerir. Öğrenci ödevleri, örnek materyallere aşina olmayı ve konuyla ilgili tartışmaları teşvik eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve içeriğin aktarılması 3ds Studio Max programına giriş Kavramsal olarak programın tanıtılması | - |
2) | 3ds Studio Max arayüzünün tanıtılması File ve edit menü komutlarının açıklanması | - |
3) | Settings ve options menülerinin uygulamalı anlatımı Mouse 'un işlevlerinin tanıtılması | - |
4) | Command panel fonksiyonlarının tanıtılması ve örneklerle uygulanması | - |
5) | Modify komutlarının örnekler yardımı ile uygulamalı açıklaması | - |
6) | 2d ve 3d shapes komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı | - |
7) | Create ve material editor komutlarının örnekler ile açıklanması | - |
8) | Vize Sınavı | - |
9) | Map kütüphanesi oluşturma yöntemlerinin açıklanması ve uygulamalı gösterimi, Renk/doku çalışması ve atanması hakkında örnekli anlatım | - |
10) | Kamera, light ve shade komutları ve ayarlarının uygulamalı olarak gösterimi | - |
11) | Sunum ve sunum ayarlarının örneklerle anlatımı | - |
12) | Render 'ın Photoshop programına atılması ve işlenmesi | - |
13) | Efektler, boyama, metin ve drawing komutlarının örnekli gösterimi | - |
14) | Modify , layers, paths, filters fonksiyonlarının uygulamalı gösterimi | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 3DS Max ile görselleştirme"; ÇELİK, E. Değişim Yayınları, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | 3DS Max ile görselleştirme"; ÇELİK, E. Değişim Yayınları, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
9 |
2 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 3 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 4 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 3 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 4 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |