MSC185 Balaban (Duduk) Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC185
Ders İsmi: Balaban (Duduk) I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYLİN ÖZER TEPE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere balaban (duduk) enstrümanının teknik özelliklerini anlama, geleneksel ve modern repertuarları öğrenme, bu enstrüman üzerinde ileri düzeyde icra becerileri kazandırma ve özgün bir performans tarzı geliştirmelerine olanak tanımaktır.
Dersin İçeriği: Balaban (duduk) enstrümanının tarihi, yapısı ve teknik özelliklerini anlama.
Geleneksel ve modern balaban repertuarlarını öğrenme.
Balaban üzerinde ileri düzeyde icra becerilerini geliştirme.
Kendine özgü bir balaban icra tarzı oluşturma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Balaban (duduk) enstrümanının tarihi, yapısı ve teknik özelliklerini anlama.
2) Geleneksel ve modern balaban repertuarlarını öğrenme.
3) Balaban üzerinde ileri düzeyde icra becerilerini geliştirme.
4) Kendine özgü bir balaban icra tarzı oluşturma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Balabanın Tanıtımı ve Pozisyonlar Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
2) Balabanın yapısı, tarihi ve çalma pozisyonları Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
3) Teknik Egzersizler Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
4) Üfleme, nefes kontrolü ve notalar arası geçiş teknikleri Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
5) Melodi Çalışmaları Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
6) Basit melodilerin çalınması ve şarkı yapıları Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
7) Makamların İncelenmesi Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
8) Balabanın kullanıldığı geleneksel makamların anlatımı ve uygulamalar Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
9) Ritmik Çalışmalar ve Tempolu Çalım Teknikleri Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
10) Ritmik varyasyonlar ve zaman içinde doğru çalma teknikleri Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
11) Teknik Egzersizler Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
12) Hızlı melodik geçişler ve zorlu teknikleri içeren egzersizler Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
13) Repertuvar Çalışmaları ve Etütler Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
14) Geleneksel parçaların yanı sıra modern eserlerin çalınması ve yorumlanması Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Balaban Metodu - Alihan Sameddov
Balaban Hybrid Method: Ertan Balaban
Diğer Kaynaklar: Balaban Metodu - Alihan Sameddov
Balaban Hybrid Method: Ertan Balaban

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 1
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. 1
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. 1
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 1
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 1
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Akran Değerlendirmesi
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18