Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC185 | ||||||||
Ders İsmi: | Balaban (Duduk) I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYLİN ÖZER TEPE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere balaban (duduk) enstrümanının teknik özelliklerini anlama, geleneksel ve modern repertuarları öğrenme, bu enstrüman üzerinde ileri düzeyde icra becerileri kazandırma ve özgün bir performans tarzı geliştirmelerine olanak tanımaktır. |
Dersin İçeriği: | Balaban (duduk) enstrümanının tarihi, yapısı ve teknik özelliklerini anlama. Geleneksel ve modern balaban repertuarlarını öğrenme. Balaban üzerinde ileri düzeyde icra becerilerini geliştirme. Kendine özgü bir balaban icra tarzı oluşturma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Balabanın Tanıtımı ve Pozisyonlar | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
2) | Balabanın yapısı, tarihi ve çalma pozisyonları | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
3) | Teknik Egzersizler | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
4) | Üfleme, nefes kontrolü ve notalar arası geçiş teknikleri | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
5) | Melodi Çalışmaları | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
6) | Basit melodilerin çalınması ve şarkı yapıları | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
7) | Makamların İncelenmesi | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
8) | Balabanın kullanıldığı geleneksel makamların anlatımı ve uygulamalar | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
9) | Ritmik Çalışmalar ve Tempolu Çalım Teknikleri | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
10) | Ritmik varyasyonlar ve zaman içinde doğru çalma teknikleri | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
11) | Teknik Egzersizler | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
12) | Hızlı melodik geçişler ve zorlu teknikleri içeren egzersizler | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
13) | Repertuvar Çalışmaları ve Etütler | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
14) | Geleneksel parçaların yanı sıra modern eserlerin çalınması ve yorumlanması | Ders notları, ders saatinde öğrencilere temin edilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Balaban Metodu - Alihan Sameddov Balaban Hybrid Method: Ertan Balaban |
Diğer Kaynaklar: | Balaban Metodu - Alihan Sameddov Balaban Hybrid Method: Ertan Balaban |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 1 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | 1 |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | 1 |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 1 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 1 |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Akran Değerlendirmesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |