Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak Müfredat Tamamlandığını doğrulamak için Ders Anahatı, Eğitmen Tartışma |
- |
2) |
Tarih öncesi kıyafetleri tanımlayın • Eski Mısır ve Mezopotamya'daki kıyafetleri açıklar. Tarih Öncesi Dönem |
- |
3) |
Antik Yunanistan’daki kıyafetleri tanımlayın • Antik Roma ve Bizans'ta (Yeni Roma) Kıyafetleri Açıklayın ve Karanlık Çağlar ve Bizans Birlikteliği Antik Yunan Antik Roma ve Bizans |
- |
4) |
Ortaçağ ve Gotik kıyafetlerin ne olduğunu belirleyin • 14. ve 16. Yüzyıl Rönesansını açıklar. • Elizabeth ve Jacobean dönemlerini açıklayın (1558-1603) Yüksek ve Geç Orta Çağlar |
- |
5) |
Erken Barok ve 14.Louis Dönemi'ni (1660-1715) Açıklayın • Rokoko süresinin ne olduğunu belirleme • Erkeklerin Rokoko döneminde nasıl giyildiğini (kravat) açıklayın. • Erkeklerin Rokoko dönemindeki aşınmasını önleyin. • Baskılı ve işlemeli tekstillerde egzotizmi göstermek • 18. Yüzyılın 2. yarısını ortadan kaldırmak • Başlıkların ve aksesuarların nasıl tasarlandığını açıklayın • Moda dergilerinin doğumunu tartışın 18. yüzyıl |
- |
6) |
Neoklasik (1775-1795) ve Fransız Devrimi dönemlerinde (1790-1795) giysileri açıklayın • Fransız ve Sanayi Devrimlerinin etkilerini açıklamak • Viktorya Dönemi (kabarık) 1848-1870 ve (koşuşturma) 1870-1890'ın ne olduğunu Derscribe İmparatorluk Dönemi ve Romantik Dönem |
- |
7) |
19. yüzyılda kabarıklık ve koşuşturma nedir açıklayın • Beyaz gelinlik geleneğini ve öğleden sonra resepsiyonlarını açıklayın • Charles Frederick Worth’ın kim olduğunu belirleyin (dönemin Tasarımcısı) Art nouveau'nun giyim üzerindeki etkilerini açıklamak 19. yüzyıl |
- |
8) |
• Tarih Öncesi Dönem • Antik Yunanistan, Roma ve Bizans • Yüksek ve Geç Orta Çağ • 18. yüzyıl • 19. yüzyıl |
- |
9) |
ARA SINAV |
- |
10) |
20. yüzyıl başlarında S-eğrisi siluetleri açıklamak • Paul Poiret'in kim olduğunu tanımlayın • Oryantalist etkiyi tanımlayın ve korse bırakma • Kimono tarzı ve Japon kültürünün etkilerini açıklar. • Moda dergilerini ve moda örneklerini analiz etme 20. yüzyıl |
- |
11) |
1920'lerde yeni Garçonne Style silüetini açıklayın • Çocukça görünüşün ne olduğunu açıklayın • Coco Kanalı'nın kim olduğunu belirleyin. • Kıyafet ve hırka kıyafetlerini incelemek • Elsa Schiaparelli'nin kim olduğunu açıklayın ve tasarımlarını analiz edin • 1930’larda Chanel, Madeleine Vionnet ve C.Balenciaga’yı analiz edin. • Hollywood Filmleri ve stil ikonlarını gösterin (Marlene Dietrich, Greta Garbo) • Moda Fotoğrafçılığının nasıl olduğunu gösterin • Sürrealizm, Fütürizm ve Art Deco'yu açıklama I. Dünya Savaşı (1914-1918) ve Sanat akımlarının modadaki etkileri |
- |
12) |
2. Dünya Savaşı'nın etkilerini açıklamak, • Askeri modayı tanımla • Amerikan modasının yükselişini açıklamak (hazır giyimin doğuşu) • Haute couture'un canlanmasını açıklayın • Christian Dior'u analiz edin - "Yeni Bakış" 1940'larda ve 1950'lerde |
- |
13) |
Describe the role of business woman, masculine effect (Armani,Donna Karan) • Explain what are stretch clothes, sportive look,body-conscious style (Jean-Paul Gaultier) • Discuss the Pop music trend The 1980s and 1990s |
- |
14) |
Uzak doğu tasarımcılarının yükselişini tanımlayın (Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo, Issey Miyake) • Vintage ve yeniden yapılanma kavramını analiz etmek |
- |
15) |
Sürdürülebilir Tasarım, Eko-tekstil ve eko trendleri, Koruyucu ve teknik tekstilleri tanımlayın; ileri teknoloji malzemeleri |
- |
16) |
Final |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
2) |
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
2 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
1 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
2 |
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
4 |