Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DOT103 | ||||||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarıma Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, grafik tasarımın temel prensiplerini tanıtmayı ve öğrencilerin görsel iletişim yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler, grafik tasarımın tarihini, temel tasarım ilkelerini, tipografi, renk teorisi ve kompozisyon gibi konuları öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Grafik tasarımın tarihçesi, temel ilkeleri, tipografi, renk teorisi ve kompozisyon gibi konular işlenecektir. Öğrenciler, çeşitli uygulamalı çalışmalar ile tasarım yetkinliklerini geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş • Dersin tanıtımı, müfredat, beklentiler. • Grafik tasarım ve oyunlardaki rolü. • Temel araçlarının tanıtımı. | Grafik tasarım tarihine dair temel kaynaklar okunmalı. |
2) | Tarihsel Bağlam & İlk Analiz • Grafik tasarımın tanımı, tarihsel gelişimi. • Oyunlarda grafik tasarımın işlevleri: HUD, menü, ikonografi. | Tasarım ilkeleri üzerine makale okunmalı. |
3) | Tasarım Öğeleri & İlkeleri • Öğeler: çizgi, şekil, renk, doku, alan, form. • İlkeler: denge, kontrast, vurgu, hareket, tekrar, bütünlük. | Elemanlar ve prensipler üzerine yapılan örnek çalışmalar incelenmeli. |
4) | Renk teorisi ve psikolojisi. Renklerin grafik tasarımda kullanımı. Renk kombinasyonları ve uyum. | Renk teorisine dair kaynaklar okunmalı, renk çarkı incelenmeli. |
5) | Tipografinin önemi ve tarihi. Font türleri ve özellikleri. Tipografiyi tasarımlarda etkili kullanma. • Tipografinin ruh hali ve okunabilirlik üzerindeki etkisi. | Tipografi ile ilgili temel kaynaklar okunmalı. |
6) | Kompozisyon & Düzenleme I • Izgara sistemleri, üçler kuralı, beyaz alan. • Görsel hiyerarşi. | |
6) | Kompozisyon & Düzenleme I • Izgara sistemleri, üçler kuralı, beyaz alan. • Görsel hiyerarşi. | |
7) | Kompozisyon & Düzenleme II / Gestalt & Erişilebilirlik • Gestalt ilkeleri. • Erişilebilirlik: renk körlüğü, okunabilirlik, basitlik. • Grid sistemleri ve mizanpaj teknikleri. | Kompozisyon ve mizanpaj örnekleri incelenmeli. |
8) | Ara Sınav | İlk 7 haftalık konuları gözden geçirin. |
9) | Semboller, İkonlar & Logo Tasarımı • İkonografinin rolü. • Basit ve tanınabilir semboller tasarlama. • Logonun önemi ve etkili logo tasarımının prensipleri. • Basit ve karmaşık logoların analizi. | Başarılı logo tasarımı örnekleri incelenmeli. |
10) | Görsel Hikâye Anlatımı • Görsellerle hikâye anlatımı. • Environmental storytelling. | Storyboard tasarımı incelemeleri |
11) | Üretken Yapay Zekâ ile Görsel Üretimi • AI araçlarıyla konsept tasarımı. • Etik tartışmalar. | YZ üzerine makaleler okunmalı. |
12) | Visual Production with Artificial Intelligence • Concept design with AI tools. • Ethical discussions. | Gerçek bir oyun stüdyosunun görsel kimliğini analiz etme. |
13) | Final Projesi – Geliştirme I • Final projesi için fikir geliştirme. • Moodboard, tipografi, renk, ikonografi. | Final Projesinin konsepti belirlenmeli |
14) | Final Projesi – Geliştirme II • Tam bir oyun konsepti geliştirme. • Poster, menü, kutu tasarımı, afiş, sosyal medya görselleri. • Sunum provası. | Proje geliştirme aşamaları için referans materyaller incelenmeli. |
15) | Final Sunumları & Değerlendirme • Öğrenciler projelerini sunar. • Oyun kutusu, kitapçık, afiş, sosyal medya seti üzerinden değerlendirme. | Sunum hazırlık çalışmaları yapılmalı. |
16) | Final Sunumları ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notu |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | ||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | ||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | 3 |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | 5 |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 14 | % 10 |
Sunum | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |