Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT101 | ||||||||
Ders İsmi: | Fotoğraf I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMEL NİLGÜN SÜLDÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin ışığında fotoğrafın geçirdiği aşamaları özümsemesi, fotoğraf makinasının teknolojisini kavraması ve çeşitli uygulamalarla öğrendiklerini fotoğraf çalışmalarına yansıtması, araştırma konuları ile de fotoğraf sanatçılarını ve yapıtlarını tanıması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Ders, fotoğrafın temel ilkelerini kavratmaya yönelik bilgileri içerir. Temel fotoğraf bilgileri dersinin konuları görsel sunum eşliğinde öğrencilere aktarılır. Konu gereksinimine uygun iç ve / veya dış çekimler yaptırılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fotoğraf nedir? Fotoğrafı çekmek ve yapmak üzerine aktüel bilgi aktarımı. Görsel örneklemeler üzerinden açıklama ve izlenimler. | yok |
2) | Fotoğrafın bulunuşu ve gelişimi: “Fizik” bilimi alanında gelişmeler. | yok |
3) | Fotoğrafın bulunuşu ve gelişimi: “Kimya” bilim alanında gelişmeler. | yok |
4) | Fotoğraf makinası ve optik: - “Camera Obscura” ve Pin Hole Kameralar - SLR, dSLR Kameralar - Standart, Orta Format ve Büyük Format Kameralar | yok |
5) | Fotoğraf makinası objektifi - Mercek sistemi - Objektiflerin odak uzunlukları | yok |
6) | Diyafram ( f stop ): Diyafram sayıları ve işlevleri nelerdir? | yok |
7) | Obtüratör ( Enstantane / Shutter Speed ): Obtüratör sayıları ve işlevleri nelerdir? ASA / ISO / DIN nedir? ISO Sayıları ve işlevleri nelerdir? | yok |
8) | vize sınavı | yok |
9) | Işık nedir? Işık kaynakları ve ışığın karakteristikleri: - Işık spektrumu, ışığın dalga boyu - frekansı ve hızı, - Renklerin dalga boyları. - Işığın yayılımı ve kırılımı | yok |
10) | Işığın Rengi: - Ana ve ara renkler, - Toplamsal renkler – Çıkarımsal renkler, | yok |
11) | Işığın Rengi: - Tamamlayıcı renkler, - Yansıyan ve yutulan / emilen renkler | yok |
12) | Renk ısısı: Kelvin Beyaz dengesi | yok |
13) | Net Alan Derinliği nedir? Alan derinliğini etkileyen unsurlar. | yok |
14) | derslerin tekrarı | yok |
15) | final | yok |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | “Fotoğrafın Temel Prensipleri” Prof.Dr.Özer Kanburoğlu, Say Yayınları, 2017 “Temel Fotoğrafçılık” Gazi Yüksel, Yüksel Yayınları,2010 |
Diğer Kaynaklar: | Önerilen Kaynak Kitaplar: “Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı” John Hedgecoe, Remzi Kitabevi “Dijital Fotoğraf Rehberi” Özer Kanburoğlu, Say Yayınları “Dijital Fotoğrafçılık” Yavuz Kerem Demirbaş İzlenecek kaynaklar: Basics principles of additive color mixing - YouTube https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_en.html |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü | 112 |