Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF102 | ||||||||
Ders İsmi: | Renk II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DAMLA TAYMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Renk teorisi ile tanışmalarını sağlayarak, renklerin birbirleri ile ilişkilerini, özelliklerini ve kullanımlarını araştırmalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | ..... |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Ders Çizelgesi Tanıtımı: Renk nedir ve kullanımı nelerdir? Renk uygulama teknikleri. Malzeme tanıtımı. | . |
2) | Newton’dan İtten’e Renk Nedir? Optik teori ve pigment teorisi. Renklerin değerleri: parlaklık, kapayıcılık ve baskınlık | . |
3) | Ana ve Ara Renkler. Ana renkler nelerdir? Renklerin karıştıılması ve ara renklerin üretimi. | . |
4) | Renkte ışık nedir. Siyah ve beyazın kullanımı. Renk açma ve kapama. | . |
5) | Ara renk arayışları. Ara renkler arası geçişler. | . |
6) | Renklerin birbirleriyle İlişkileri – Renk Ahengi Sıcak ve Soğuk renkler nelerdir? Ana renk tonları nelerdir. Aheng nasıl kullanılır. | . |
7) | Renklerin birbirleriyle İlişkileri – Karşıt Renkler Karşıt renkler nelerdir? Tamamlayıcı renkler nelerdir. Karşıtlık nasıl kullanılır. | . |
8) | Renkte ışık nedir? Gerçek renk, gölge renk ve parlak renk. Renk ile üç boyut hissi nasıl verilir. | . |
9) | Renk Kompozisyonu: Sıcak Soğuk renkler | . |
10) | Renk Kompozisyonu: Karşıt renkler | . |
11) | Renk Kompozisyonu: Üçlü aheng | . |
12) | Renk Persfektifi; Renklerin tonlarıyla persfektif üretimi | . |
13) | DERS İŞLENMEYECEKTİR Ödev Telafi haftası: | . |
14) | FİNAL: Ödev sunumları | . |
Ders Notları / Kitaplar: | ...... |
Diğer Kaynaklar: | Itten, Johannes, and Faber Birren. The elements of color. John Wiley & Sons, 1970. [ISBN: 0471289299] Albers, Josef. Interaction of color. Yale University Press, 2013. [ISBN: 0300179359] Droste, Magdalena, and Manfred Ludewig. "Bauhaus Archiv." Köln: Taschen(2006).[ISBN: 3822802956] |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 48 |