GSF112 Desen IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSF112
Ders İsmi: Desen II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DAMLA TAYMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin temel çizim yöntemlerini ve üç boyutlu öğelerin iki boyutlu yüzeylere doğru yansıtmalarını sağlayacak ölçü ve oran değerlerini algılamasını anlatarak, kişisel gelişiminde kullanabileceği eskiz ve çizgisel tasarım teknikleri öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: 1- Çizgi ve karalama değerleriyle çizim yapabilir.
2- Ölçü alır ve gördüğünü kağıda doğru oranlarla yansıtabilir
3- Çizgisel tasarımı diğer görsel verilerle bir arada kullanabilir.
4- Hızlı eskizlerle tasarımsal fikirlerini kağıda geçirebilir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) temel çizim yöntemlerini ve üç boyutlu öğelerin iki boyutlu yüzeylere doğru yansıtmalarını sağlayacak ölçü ve oran değerlerini algılaması, kişisel gelişiminde kullanabileceği eskiz ve çizgisel tasarım tekniklerini uygulayabilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1)
1) Tanışma ve Ders Çizelgesi Tanıtımı 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
2) Resimsel çizgi değerleri 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
3) Elips çizimleri; bileğin ve kolun doğru kullanımı 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
4) Çizgi ve elipslerle basit geometrik şekillerin üretimi 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
5) Ölçü ve oran 1: Küp 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
6) Ölçü ve oran 2: Silindir 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
7) Ölçü ve oran 3: İkili kompozisyon 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
8) Ara Değerlendirme: Ölçü ve oranları doğru çizim 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
9) Persfektif 1: Tek Kaçışlı persfektif 35 x 50 cm drawing paper and pencil
10) Persfektif 2: Çift Kaçışlı persfektif 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
11) Persfektif 3: İç mekan çizimi 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
12) Kompozisyon 1 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
13) Kompozisyon 2 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
14) Kompozisyon 3 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem
15) FİNAL - Dosya Sunumları 35 x 50 cm resim kağıdı ve kalem

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Barber, Barrington. Çizimin Sırları 1 - Temel Karakalem Teknikleri. (Profil Yayıncılık: 2014). [ISBN: 9789759964054]

Hogarth, Burne. Sanatsal Anatomi. (Engin Yayıncılık: 1999) [ISBN: 9789753792332]
Diğer Kaynaklar: Barber, Barrington. Çizimin Sırları 1 - Temel Karakalem Teknikleri. (Profil Yayıncılık: 2014). [ISBN: 9789759964054]

Hogarth, Burne. Sanatsal Anatomi. (Engin Yayıncılık: 1999) [ISBN: 9789753792332]

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 32
Toplam İş Yükü 80