GSF122 II Boyutlu Tasarım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSF122
Ders İsmi: II Boyutlu Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DAMLA TAYMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. dönem öğrendiği tasarım ilkeleri ile imgesel nesne-figür-mekan kurgulama, biraraya getirme ve tasarlamayı öğrenir.
Dersin İçeriği: A. Doğru görebilir.
B. Gördüğünü doğru aktarabilir, yorumlayabilir.
C. Nesneleri analiz edebilir.
D. Perspektif kullanarak derinlik oluşturabilir.
E. Bir nesneden yola çıkarak kişisel yorum geliştirebilir
F. Görsel dil oluşturmak için farklı malzemeleri kullanabilir ve analitik çözümler üretebilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) temel tasarım öğelerini ve bunların 2 boyutlu yüzeyde kullanımını, aralarındaki ilişkileri ve kadraj içerisine yerleştirme yöntemlerini tanıma ve böylece estetik tasarımlar üretebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yöresel Sanattan Evrensel Sanata Doğru resim kağıdı, makas, kalem
2) Eser inceleme ve Kompozisyon araştırma resim kağıdı, makas, kalem
3) Nesne-figür-mekan ilişkisi resim kağıdı, makas, kalem
4) İmgesel nesne-figür-mekan ilişkisi resim kağıdı, makas, kalem
5) Plastik anlatımda somut ifade Concrete expression in plastic expression
6) vize midterm
7) Plastik Anlatımda Deformasyon resim kağıdı makas kalem
8) Plastik Anlatımda Soyut İfade resim kağıdı makas kalem
9) Assemlage (Bir araya getirme) resim kağıdı kalem makas
10) Devinimsiz Nesnelerle İmgesel Tasarım resim kağıdı kalem makas
11) İmgesel Nesne-Mekan Tasarımı resim kağıdı kalem makas
12) İmgesel Mekan-Figür Tasarımı resim kağıdı makas kalem yapıştırıcı
13) İmgesel Mekan-Figür Tasarımı resim kağıdı kalem makas yapıştırıcı
14) Final Sınavı final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yoktur
Diğer Kaynaklar:  CERVER, Francisco Asensio; Çizim Teknikleri, Literatür Yayınları
 CUMMING, Robert; Görsel Rehberler ve Sanat, İnkilap Yayınları
 GÖKAYDIN, Nevide; Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, MEB Yayınları
 GÖKAYDIN, Nevide; Temel Sanat Eğitimi, MEB Yayınları
 LHOTE, A.; Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Yayınları
 JOSE, M.Parramon; Işık ve Gökge, Remzi Kitapevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Proje 16 48
Toplam İş Yükü 96