Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM207 | ||||||||
Ders İsmi: | Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki üreme sağlığı sorunlarını, programlarını, hizmetlerini ve politikalarını incelemektir. Ders içeriği, aile planlaması, üreme sağlığı, doğurganlık ve gebelik sonuçlarını etkileyen sosyal, ekonomik, çevresel, davranışsal ve politik faktörleri vurgulamaktadır. Kursun üç odak noktası olacaktır: (1) üreme sağlığının iyileştirilmesi için müdahale ve programlar; (2) Üreme endekslerinin ölçülmesi ve yorumlanması (uluslar arası ve küresel); ve (3) üreme sağlığını etkileyen politikalar (küresel politikalar ve finansman üzerinde durularak). |
Dersin İçeriği: | • Küresel üreme sağlığına genel bakış: değerlendirme, güvence ve savunma • Özel popülasyonlar (damgalama ve üreme sağlığı üzerindeki etkisi üzerinde odaklanarak) ve gözetim • Çevreyle ilgili endişeler ve küresel üreme sağlığı • Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV / AIDS ve serviks kanseri: uluslararası önleme, kontrol ve tedavi çeşitleri • Kürtaj (tıbbi ve cerrahi) ve istenmeyen gebelik • Güvenli annelik ve yetişkin hastalığın fetal kökenleri • Ergen doğurgan ve cinsel sağlık: sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili endeksler ve trendler • Seminer sunumu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel üreme sağlığına genel bakış: değerlendirme, güvence ve savunma | Öğretim görevlisi grup tartışmasına önderlik etti Soru cevap Beyin fırtınası |
1) | ARA SINAV | |
2) | Özel popülasyonlar (damgalama ve üreme sağlığı üzerindeki etkisi üzerinde odaklanarak) ve gözetim | |
3) | Çevreyle ilgili endişeler ve küresel üreme sağlığı | |
4) | Aile planlamasına yaklaşımlarda uluslararası çeşitlilik | |
5) | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV / AIDS ve serviks kanseri: uluslararası önleme, kontrol ve tedavi çeşitleri | |
6) | Kürtaj (tıbbi ve cerrahi) ve istenmeyen gebelik | |
7) | Güvenli annelik ve yetişkin hastalığın fetal kökenleri | |
8) | Ergen doğurgan ve cinsel sağlık: sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili endeksler ve trendler | |
9) | Kadınlarda ve erkeklerde cinsel işlev ve bozukluklar | |
11) | SEMİNER SUNUMU | |
12) | SEMİNER SUNUMU | |
13) | SEMİNER SUNUMU | |
14) | SEMİNER SUNUMU | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | • Anderson, B. (2005). Reproductive Health: Women and Men's Shared Responsibility. Jones and Bartlett Publishers. ISBN: 0-7637-2888-x. • Wingood, G.M., DiClemente, R.J (2002). Handbook of Women’s Sexual and Reproductive Health. ISBN: 978-1-4613-5196-2. |
Diğer Kaynaklar: | • Ezeh AC, Bongaarts J, Mberu B. Global population trends and policy options. Lancet 2012;380(9837):142–148. • Hsu J, Berman P, Mills A. Reproductive health priorities: evidence from a resource tracking analysis of official development assistance in 2009 and 2010. Lancet 2013;381(9879):1772-1782. • McCoy D, Chand S, Sridhar D. Global health funding: how much, where it comes from and where it goes. Health Policy and Planning 2009;24(6):407–17. • McKee M, Stuckler D, Basu S. Where there is no health research: what can be done to fill the global gaps in health research? PLoS Medicine 2012;9(4):e1001209. • Smith-Oka V. Unintended consequences: exploring the tensions between development programs and indigenous women in Mexico in the context of reproductive health. Social Science & Medicine 2009;68(11):2069–77. • Stenson AL, Kapungu CT, Geller SE, Miller S. Navigating the challenges of global reproductive health research. Journal of Women’s Health 2010;19(11):2101–2107. • Castillo-Salgado C. Trends and directions of global public health surveillance. Epidemiologic Reviews 2010;32(1):93–109. • Connell R. Gender, health and theory: conceptualizing the issue, in local and world perspective. Social Science & Medicine 2012;74(11):1675–83. • Blanc AK. 2001. The effect of power in sexual relationships on sexual and reproductive health: • an examination of the evidence. Studies in Family Planning, Volume 32, Issue 3, pages 189-213, September 2001 • Dudgeon MR, Inhorn MC. Men's influences on women's reproductive health: medical anthropological perspectives. Social Science & Medicine, Volume 59, Issue 7, October 2004, Pages 1379-1395 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | |
2) | Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | |
3) | Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | |
4) | Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | |
5) | Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | |
6) | Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | |
7) | Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | |
8) | Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | |
9) | Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 |