İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY202 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil Bakım IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. RABİA GÜLNUR YILMAZER SERBES |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğum ve yenidoğan hastalıkları hakkında genel bilgi sağlar. Ayrıca tanı, tedavi ve uygulama prensiplerinin verilmesi amaçlanmaktadır. Kadın Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Çocuk Acil Durumlarının Yönetimi bu derste öğrencilere uygulamalı derslerle sunulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: • Pediatrik hasta ve acil bakım değerlendirmesini uygulamak. • Normal doğum sürecini desteklemek. • Jinekolojik acil durumlar ve acil bakım değerlendirmelerini uygulamak. • Riskli gebelikleri tanımlamak. • Hamile takibi desteklemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meme Muayenesi (KKMM) Testis Muayenesi (KKTM) | sunum |
1) | Üreme Sisteminin Anatomisi (Kadın Ve Erkek) | SUNUM |
2) | Gebelikte Kadının Fizyolojisi Ve Anatomisi | SUNUM |
3) | Gebelikte Diyabet- Hipertansiyon-Hipotansiyon | SUNUM |
4) | Gebelik Öncesi tarama testleri | sunum |
5) | Gebelikte Plesanta Anomalileri ve Preeklampsi | sunum |
6) | Doğum Eylemleri (Normal Doğum- Sezaryen) | sunum |
7) | Yenidoğan Fizyolojisi Ve Anatomisi | sunum |
8) | ara sınav | vize |
9) | Yenidoğan Bakımı Ve Apgar Skorlama | sunum |
10) | Çocuk Hastalıkları (Endokrin, Metabolik, Kromozom) | sunum |
11) | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | sunum |
12) | Simülasyon uygulamaları | uygulama |
13) | simulasyon uygulamaları | uygulama |
14) | final | exam |
Ders Notları / Kitaplar: | PARAMEDİK- KLİNİK KONULAR-* MESLEKİ BECERİLER- OPERASYONEL UYGULAMALAR- ÖĞR. GÖR. GÜRKAN ÖZEL |
Diğer Kaynaklar: | PARAMEDİK- KLİNİK KONULAR-* MESLEKİ BECERİLER- OPERASYONEL UYGULAMALAR- ÖĞR. GÖR. GÜRKAN ÖZEL |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||||
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||
4) İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |||||||
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 5 |
3) | İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 |
4) | İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
5) | İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 5 |
6) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 5 |
8) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Kurul-Committee | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 10 | % 30 |
Final | 10 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 10 | 30 | 300 |
Derse Özgü Staj | 10 | 10 | 100 |
Final | 10 | 30 | 300 |
Toplam İş Yükü | 700 |