Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY204 | ||||||||
Ders İsmi: | Ekg Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. RAİFE AŞIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Tarık Balcı Dr.Öğr.Üyesi ERHAN KAYA Öğr.Gör. OKTAY MERT Öğr.Gör. ESENGÜL KAŞIKÇI TÜRKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tekniğine uygun EKG çekebilecek ve kalp ritim bozukluklarını ayırt edebilmek, cihazın kalibrasyonunu yaparak elektrotları doğru yerleştirip EKG çekebilmektir. EKG dalga ve aralıklarını ayırt ederek değerlendirilir, EKG üzerinde kalp ritim bozukluklarını ayırt edebilmektir. |
Dersin İçeriği: | • Olağan ve olağan dışı her türlü acil durumda ekg yi yorumlamak • Uluslararası kılavuzlar çerçevesinde tedavi protokollerinde uygulamak. • Ekg çekim tekniği ekg yorumlamas. • 12 derivasyonlu ekg uygulaması ve yorumlaması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin öğrencileri ile tanışma | SUNUM |
2) | • EKG dersine giriş ve EKG cihazı | SUNUM |
3) | • Derivasyon ve EKG Derivasyonları | SUNUM |
4) | • EKG Çekimi | SUNUM |
5) | • EKG dalgaları, aralıkları ve değerlendirme | SUNUM |
6) | • Kalp ritim bozuklukları ve sinus ritimleri | SUNUM |
7) | • Atriyal aritmiler | SUNUM |
8) | ARA SINAV | . |
9) | Ventriküler Aritmi | sunum |
10) | • Uyarı iletimindeki bozukluklar ve türleri | sunum |
11) | • Myokard Infarktüsü | sunum |
12) | • Kardiyak arrest ritim ve türleri | sunum |
13) | • EKG Çekilmesi (Uygulama) | Uygulama |
14) | Final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | PARAMEDİK- KLİNİK KONULAR- MESLEKİ BECERİLER- OPERASYONEL UYGULAMALAR- ÖĞR. GÖR. GÜRKAN ÖZEL |
Diğer Kaynaklar: | PARAMEDİK- KLİNİK KONULAR- MESLEKİ BECERİLER- OPERASYONEL UYGULAMALAR- ÖĞR. GÖR. GÜRKAN ÖZEL |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 3 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | 5 |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | 3 |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Ders | |
Rol oynama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 10 | % 30 |
Final | 10 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 30 | 300 |
Laboratuvar | 10 | 30 | 300 |
Uygulama | 10 | 30 | 300 |
Derse Özgü Staj | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınavlar | 10 | 30 | 300 |
Final | 10 | 30 | 300 |
Toplam İş Yükü | 1600 |