Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere A2 düzeyde İngilizce yazılmış metinler okutarak bu metinlerin ana fikirlerini, konularını, destek fikirlerini anlayıp anlamadıklarını ölçmek, okuma parçasında geçen kelimelerin eşanlamlarını öğrenmeleri için etkinlikler yapıp onları kolayca bulmalarını sağlamak ve parça ile ilgili konuda tartışma konuları belirleyerek benzer metinler yazma becerisi kazandırmaktır. Sonrasında planlı ve serbest yazma aktiviteleriyle öğrenciler aşama aşama İngilizce yazma alışkanlığı edinirler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrenciler için orta seviye öncesi düzeye sahiptir. Öğrenciler, kelime bilgisi, geniş-geçmiş-ve gelecek zaman kullanımı, emir kipi, nesneler, üstünlük derecesi bildiren sıfatlar ve zarflar, daha karmaşık konuşma konuları, ilgi zamiri kullanımı, edatlar, öbeksel ifadeler, temel kompozisyon ve okuma anlama becerilerini geliştirmek suretiyle İngilizce öğrenmeye devam eder. Bu ders, ortalama olarak Avrupa standardı A2 seviyesine eşdeğerdir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Belirli süreçlerin detaylarının yazılı olarak aktarmak için paragraf oluşturma. |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
2) |
Dilek-şart kipleri |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
3) |
Sevdiği şeyler hakkında niteleme sıfatları kullanarak metin oluşturma. |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
4) |
Nitelik ve nicelik sıfatları |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
5) |
Görüşlerini belirten ve destekleyen bir paragraf oluşturma. |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
6) |
Özne-yüklem uyumu |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
7) |
Bir okuma parçasını özetlemek veya parçayla ilgili düşünceleri beyan etme amaçlı paragraf oluşturma. |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
8) |
Paralel yapılar |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
9) |
Sebepler ve örnekler göstererek paragraf oluşturma. |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
10) |
Eylemsiler |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
11) |
Metin tarama teknikleri |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
12) |
Özet çıkarma ve kişinin görüşlerini belirten metin oluşturma |
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate Öğrenci Kitabı, Oxford, 2006 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|