İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG512 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Mahmut Yaman Dr.Öğr.Üyesi Kağan KARADAĞ Dr. Kaan Özkan Karadağ Dr. ÖZKAN KAAN KARADAĞ Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ Dr. YÜCEL KARAKUŞ Öğr.Gör. HARUN ÖZTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş kazası ve meslek hastalıklarını tanımak, kaza ve meslek hastalıklarını oluşturan koşulları bilmek, kaza ve meslek hastalıklarını tanımlama süreçlerini işletebilmek, ilgili mevzuat ve koruyucu mühendislik ve hekimlik faaliyetleri hakkında bilgilenmek. |
Dersin İçeriği: | İş kazası ve meslek hastalıkları tanımları, kaza ve meslek hastalıklarını oluşturan koşullar, kaza ve meslek hastalıklarını tanılama süreçleri, ilgili mevzuat ve koruyucu mühendislik ve hekimlik faaliyetleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşçi sağlığı ve güvenliği hakkında temel kavramlar ve tarihçe | |
2) | İşçi sağlığı ve güvenliği hakkında temel kavramlar ve tarihçe | |
3) | İş Güvenliği Uzmanı görev yetki ve sorumlulukları | |
4) | İşyeri hekimi görev yetki ve sorumlulukları | |
5) | Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları | |
6) | Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları | |
7) | İş kazalarının değerlendirilmesi | |
8) | Meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
9) | Meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
10) | Yapı sektöründe iş sağlığı ve güvenliği | |
11) | İşyerinde iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları | |
12) | Biyolojik ve kimyasal risk faktörleri | |
13) | Fiziksel ve psikososyal risk faktörleri | |
14) | İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği organizasyonu ve yönetim sistemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | İş Kazası ve Meslek Hastalıkları, Lütfi Alpsoy, Haziran 2021 |
Diğer Kaynaklar: | İş Kazası ve Meslek Hastalıkları, Lütfi Alpsoy, Haziran 2021 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak | ||||||||
2) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek | ||||||||
3) Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak | ||||||||
4) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||
5) Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak | ||||||||
6) İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir. | ||||||||
7) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | ||||||||
8) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar. | ||||||||
9) İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak | 5 |
2) | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek | 5 |
3) | Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak | 5 |
4) | İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
5) | Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak | 5 |
6) | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir. | 5 |
7) | İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | 5 |
8) | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar. | 5 |
9) | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |