İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG517 | ||||||||
Ders İsmi: | Yangın ve Kimyasallar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ Prof. Dr. EMİN ARCA 0 0 |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işyerlerini korumaktır; Yangın tehlikesi, yangın ve yangın olaylarına karşı yapılacaktır ve yapılacak önlemler hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Yangın Nedir/Yangın Kimyası/ Yanma Çeşitleri/ Yangın Tipleri /Yangın Yönetmeliği/Yasal Gereklilikler/Yangın ve Acil Çıkış İşaretlemeleri/Yangın Ekiplerinin Oluşturulması/Yangın Müdahale Araçları/Yangın Tatbikatı/Yangın Söndürücüler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin öğrencilere tanıtılması. | ders notu |
2) | Yanmanın temel kavramlarını tanımlar. Yanmayı açıklar. Yanmanın türlerini tanımlar. | ders notu |
3) | Yangının kimyası ile ilgili genel bir bakış. | ders notu |
4) | Yangın korumasını tanımlayınız. | ders notu |
5) | Yangının sınıflandırılmasını tanımlar | ders notu |
6) | Yangınla Mücadele İlkeleri | ders notu |
7) | Yangın Risk Değerlendirmesi | ders notu |
8) | vize sınavı | |
9) | Acil durum ekipleri. Ateşten kaçış türü. | ders notu |
10) | Modern Yangın Algılama ve Alarm Sistemleri | ders notu |
11) | Yangın Söndürme Cihazları ve Sistemleri | ders notu |
12) | İtfaiye ve kurtarma ekibi | ders notu |
13) | Ateş ve Çevre İlişkileri | ders notu |
14) | Proje sunumları | ders notu |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notları |
Diğer Kaynaklar: | ders notu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
6 |
7 |
10 |
3 |
5 |
9 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak | ||||||||||
2) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek | ||||||||||
3) Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak | ||||||||||
4) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
5) Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak | ||||||||||
6) İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir. | ||||||||||
7) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | ||||||||||
8) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar. | ||||||||||
9) İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak | |
2) | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek | |
3) | Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak | |
4) | İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | |
5) | Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak | |
6) | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir. | |
7) | İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |
8) | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar. | |
9) | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 2 | 9 |
Final | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü | 165 |