ISG522 Yüksek Lisans Teziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISG522
Ders İsmi: Yüksek Lisans Tezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 40
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAMZA SAVAŞ AYBERK
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin tez konusunda ve tez yazım kuralları ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerinin aktarılmasını, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinin, tez konuları ile ilgili güncel literatür, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Öğrenci tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezler, yorumlar ve hipotez oluşturur. Tezini yazılı belgeye dönüştürür ve sözlü sunar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenci tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezler, yorumlar ve hipotez oluşturur Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik prensipleri bilir ve uygular Tez aşamasında karşılaştığı sorunları tanımlar, çözümler üretir ve uygular Tez yazım kurallarını bilir ve uygular Tez konusu ile ilgili güncel literatürü takip eder Tezini yazılı belgeye dönüştürür ve sözlü sunar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez konusu belirlenmesi .
2) bireysel çalışma .
3) bireysel çalışma .
4) bireysel çalışma .
5) bireysel çalışma .
6) bireysel çalışma .
7) bireysel çalışma .
8) bireysel çalışma .
9) bireysel çalışma .
10) bireysel çalışma .
11) bireysel çalışma .
12) bireysel çalışma .
13) bireysel çalışma .
14) Bireysel çalışma .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alan makale ve kitapları
Diğer Kaynaklar: Alan makale ve kitapları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak
2) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek
3) Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak
4) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
5) Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak
6) İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.
8) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar.
9) İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak 5
2) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek 5
3) Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak 5
4) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak 5
5) Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak 5
6) İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir. 5
7) İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. 5
8) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar. 5
9) İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 90
Final 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 90
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 10
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 50 5 250
Uygulama 20 10 200
Sınıf Dışı Ders Çalışması 52 25 1300
Sunum / Seminer 4 3 12
Proje 1 25 25
Ara Juri 3 3 9
Juri 3 2 6
Toplam İş Yükü 1802